Analitzem el riu Ripoll

El passat divendres els nens i nenes de 5èB vam fer en una sortida englobada en el Projecte Rius el qual consisteix a fer una anàlisi, valoració i prendre consciència d’aquells rius que ens envolten. Com alumnes de Castellar del Vallès, la nostra inspecció es va realitzar al riu que passa pel municipi: el riu Ripoll.

Un cop arribats al riu, primerament, vam esmorzar per agafar forces per fer-ne totes les inspeccions i com cop ja estàvem carregats d’energia ens vam dirigir a la passera. Allà ens vam dividir en dos grups, i mentre uns estaven a l’aigua exercint d’inspectors, la resta estàvem prenent totes aquelles notes necessàries. Al cap d’una estona vàrem intercanviar els llocs.

Profunditat, amplada, velocitat, cabal, vegetació, fauna, nitrats i oxigen a l’aigua, temperatura, tipus de sòl… entre altres coses; són totes les característiques que vam observar, recollir i registrar a les nostres notes. Ara només ens quedarà fer-ne la trobada amb totes les escoles del poble durant el mes d’abril i posar en comú les nostres experiències.

Us deixem les fotos de la sortida, així com l’enllaç a la web del projecte, on es poden veure les dades recollides per les diferents escoles de Catalunya.

Els alumnes de 5èB