Guia de la biblioteca

En aquest espai trobareu una explicació dels serveis que ofereix la biblioteca, els fons librari que té, l’horari d’atenció i les normes del servei de préstec.

Els serveis que ofereix la biblioteca de l’escola són els següents:

* Servei de Consulta i informació. La biblioteca ofereix un suport pedagògic al procés d’aprenentatge de l’alumnat de l’escola i la seva comunitat. Un servei que ofereix material de consulta, de lectura i per cobrir les necessitats formatives de l’alumnat i de lleure.

* Servei de Préstec. S’ofereix el préstec en horari lectiu en unes hores determinades dins de l’horari marc, on cada mestre-tutor es fa responsable del servei del préstec del seu grup. Cada tutor/a, disposa d’una graella de control, on s’apunta el títol del llibre i el número de registre del llibre/conte. El préstec és setmanal i cada tutor utilitza i adequa l’espai de la biblioteca per al seu ús.

Pel bon funcionament del servei de préstec de la biblioteca escolar es demana ser responsables ajustant-se a les normes d’ús:

. Els llibres no s’han de malmetre: s’han de cuidar i estimar. Els hem d’aprendre a conservar.
. Cal portar les mans netes a l’hora de llegir el llibre.
. En cas que, per accident, un llibre es perdés o quedés inservible, s’hauria de substituir per un altre de nou.
. Si necessiteu una altra setmana per acabar de llegir el llibre, feu-ho saber a l’agenda.
. Entre tots, ensenyem als nens i nenes a ser responsables, a estimar els llibres i la biblioteca, a gaudir de la lectura i aconseguirem que amb el pas del temps esdevinguin uns bons lectors.

* Donar suport al currículum. La biblioteca és un agent educatiu que intervé i dona suport a les tasques escolars i al desenvolupament de totes les àrees del currículum. Així doncs, dona suport al procés d’aprenentatge envers els projectes del centre, la lectura de centre i les àrees curriculars.
*Suport als projectes de centre. La biblioteca facilitarà els recursos per realitzar activitats que necessiti l’escola: setmana cultural, Sant Jordi, festes…

*Suport al treball d’àrea o d’aula. La biblioteca del nostre centre facilitarà els materials i els recursos per realitzar activitats de consulta, sobretot per aquelles matèries que no es tenen llibres de text (Àrea de Medi).

*Suport al Pla de lectura de centre (PLEC). La biblioteca proporcionarà materials amb l’objectiu de millorar la competència lectora i informacional de l’alumnat , els seu hàbit lector i el gust per la lectura (Apadrinament lector).

L’horari de la biblioteca és dins la franja escolar en les hores lectives. Cada grup classe té una hora destinada a la biblioteca de l’escola. Durant les hores de menjador la biblioteca també està oberta per als alumnes que es queden.

Pel que fa al fons librari que té, el seu contingut de col•lecció, en general, és força divers i ampli.

La col•lecció de la biblioteca consta de :

– Materials generals de consulta : diccionaris, enciclopèdies
– Materials de ficció: narratives de misteri, ciència-ficció, fantasia.. (Hi ha poca aportació de còmics)
– Materials de no ficció i material de suport a l’estudi (elaboració de projectes)
– Materials curriculars i per al professorat.
– Diferents tipus de narrativa de tots nivells (col•leccions Vaixell de Vapor…)
– Material de fons local (Vidreres) i d’altres municipis i localitats.
– Material per Educació Infantil (contes manipulatius, sensorials…).

Com recurs digital la biblioteca consta de dos ordinadors.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *