RESUM SEGONA REUNIÓ DE DELEGATS

S’ha celebrat la segona reunió de delegats i han arribat a una sèrie d’acords que han transmès als seus companys. Qui tingui interès en saber o recordar aquests acords, pot clicar al títol de la notícia, i accedirà a la notícia sencera, amb un resum de la reunió.

Els temes a tractar en aquesta reunió són:

1. Valoració simulacre d’incendis.
2. Valoració de les entrades amb música a l’escola.
3. Exposició dels còmics.
4. Els Pastorets: valoració.
5. Les files i el silenci
6. PBVision: com va, ja tenim triada la cançó?
7. Els lavabos a les hores de pati: més vigilància per part dels mestres, s’ha notat?
8. Carnestoltes: disfresses per classes durant dos dies, el 4 i el 5
9. Precs i preguntes.

ACORDS:

Abans de començar la reunió sobre els punts a tractar vam llegir la carta que vam adreçar a l’Ajuntament, que prèviament la va redactar l’Aina Cano i que després la vam fer nostra, posant que era en nom de tots els delegats i delegades de l’escola, per demanar a l’alcalde que ens vinguessin a arreglar una cistella de bàsquet. Com que ja fa dies que es va enviar ja tenim resposta i ens vam posar molt contents: vindran al febrer a col•locar-la.
Un cop llegida vam continuar l’ordre del dia establert.

1- Va sortir bé i tots fem una bona valoració. Hi ha alguns aspectes que cal comentar que es podrien millorar:
-Sortir amb rapidesa, però sense esverar-nos, sense crits, sense empentes, coses que es van veure en alguns grups i que cal reflexionar-hi.
– Abans, però, els qui seuen més a prop de les finestres són els qui han de tancar-les. Parlem de finestres, no de cortines.
– Si tenim un company amb dificultats l’ajudem dintre de les nostres possibilitats.
– El darrer de la fila no cal que tanqui la porta ja que el coordinador de planta (un mestre) passarà per totes les classes per veure que no queda ningú i ja tancarà les portes.
– Posar-nos a les files i un cop fora de l’edifici pujar per les escales en comptes de per la rampa per no col·lapsar el camí i deixar la rampa per aquelles persones que tenen problemes de mobilitat.
– Un cop a la fila hem d’esperar que ens contin i esperar que ens diguin que ja podem pujar a la classe.
– Es torna a recordar que el simulacre es fa per saber com respondria la gent en cas que fos veritat. És una activitat molt seriosa.
– Un altre aclariment és que podem baixar dos cursos per les escales ja que són prou amples i així accelerem la sortida.
2- Valoració entrades amb música. Els delegats van valorar que això d’entrar amb música està bé, però no s’ha aconseguit l’objectiu inicial: entrar més relaxadament. Es considera que les files han millorat una mica, però no per la música. L’efecte és el mateix. Però triar per triar, preferim entrar amb música.
Pel que fa al tipus de música ells proposen que sempre es posin les versions que demanen els nens. I que canviï a mitja setmana.

3- Totes les classes han fet una bona valoració d’aquesta exposició. Hi havia molts còmics antics i moderns, de molts tipus i molts països, i estava molt ben organitzada.

4- Els van valorar molt bé com sempre; els sona molt tots els diàlegs. Van demanar a veure si era possible que els nens no s’esveressin tant sobretot quan apaguen els llums. Felicitem a tots els qui van fer possible aquesta obra. Vam comentar que li calia modernitzar-la sobretot pel que fa a les Fúries Noves i van demanar què passaria quan els grups de 3r que són molts nens arribessin a 6è. També vam parlar del que havia passat sobre la caiguda del fals sostre i molts van opinar que potser s’havia exagerat una mica ja que si hagués hagut perill, l’Ajuntament no ens hagués donat el permís per entrar-hi.
Va agradar molt que la representació fos el dia final de trimestre.

5- Els grups diuen que s’ha millorar una mica, però que encara ens queda camí per millorar molt. Apunten que si pugem d’un en un és més fàcil pujar tranquils que si o fem de dos en dos. I que cal recordar-ho cada setmana o bé cada dia. A finals de curs tornarem a fer la valoració.

6- Vam parlar del PBVision i com teníem el tema de les cançons. La majoria ja les té triades, però encara hi ha grups que s’han d’acabar de definir. El farem el dia 4 de juny, el dia de la Festa de Primavera, a la tarda. El farem a la pista de futbol com el darrer cop. Tothom ha de venir per participar. Es farà un assaig general quan s’acosti i per classes es baixarà a la pista quan la mestra consideri necessari per poder assajar.

7- Respecte dels lavabos a l’hora del pati han comentat que s’ha notat una gran millora des de que els mestres estan a prop i vigilen que no es facin tonteries. Tot i que encara expliquen que hi ha nens que es fa pipi a sobre de les tapes o fan caca i pipi i no tiben de la cadena, o agafen massa paper i el wàter s’embossa. La idea és: tenir cura del wàter de l’escola com ho faríem amb el de casa.
D’aquí ha sortit la proposta de comentar-li a la Joana de Menjador la possibilitat que es faci el mateix a l’hora de menjador. (ho faran els delegats de 6è).

8- Pel que fa al tema dels Carnestoltes les classes van anar dient què tenien decidit fer els dos dies i ens vam adonar que la majoria de classes va coincidir en alguns temes o idees: portar pijama, anar de raperos amb un pentinat estrany i amb ulleres de sol, portar una gorra al revés, portar roba dels pares, pintar-se la cara, canviar per un dia el fet d’anar vestit de nen o de nena, si ets nen anar vestit de nena i si ets nena, anar vestit de nen.

9- I com a darrer punt vam comentar la importància que té el fet de participar al Carnestoltes dels pares per la ciutat de Manresa. I que calia animar a pares i nens perquè ho feu. Ja han començat i la mostra la tenim al vestíbul. ÀNIMS!!!!
Assumptes sobrevinguts:

Algunes classes tenien algunes propostes a fer. En prenem nota i ho direm a les persones que ens poden ajudar a aconseguir-ho:

– Arreglar la font del gimnàs que cada setmana ens destrossen els brètols que entren a l’escola quan no hi ha classe ni cap activitat. (Javi-Ajuntament)

– Traslladar el Cuc al pati dels petits i posar alguna cosa més divertida i adient als nens més grans. (Ajuntament)

– Arreglar les xarxes de les porteries (Francesc i Javi)

– Mirar que funcionin millor els ordinadors de la sala d’informàtica: de vegades triguen molt a engegar-se i de vegades no apareix la T i no podem guardar els treballs. (Mestres –Mireia)

– Posar un equip de música més potent perquè se senti millor la música

Els hi comento que tot això costa uns diners que són difícils d’aconseguir perquè hi ha prioritats a una ciutat o a una escola. Però tot el que sigui possible ho farem.

Gràcies per participar i fer possible que l’escola millori entre tots.
Manresa 22 de gener 2016

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>