RESUM PRIMERA REUNIÓ DE DELEGATS DEL CURS 15-16

A continuació,  podeu llegir el resum de la primera reunió de delegats celebrada en aquest curs 15-16.

Per saber què es va dir, quins acords es van prendre… podeu clicar al títol de la notícia i es desplegarà el contingut sencer.

RESUM 1ª REUNIÓ dijous 8 d’octubre (9.05h). Biblioteca

ORDRE DEL DIA
1. Presentació dels nous delegats/es de classe. Per què s’han presentat? Com poden ajudar a l’escola i als seus companys?
2. Tenim ja nom a les nostres classes?
3. Valoració festa benvinguda
4. Quines són les normes que més ens cal treballar ?

1- PRESENTACIÓ DELEGATS I DELEGADES. SIGNIFICAT

Els delegats i delegades de classe es van presentar per ordre ascendent de cursos.
3r A – MARIA BONÉ CARBÓN i TOMEU RIBERA ARNAU de la classe “Mortadel.lo i Filemó
3r B – RAMON VILARNAU RENOIR i IBTIHAL EL MAHJOUR de la classe “Ot el Bruixot”
3r C – CLÀUDIA COSTA ADMETLLÓ i JAVI CHUMILLAS GUERRA de la classe “Tintin”

4t A – MARC ARPA ROEBIG i MARIONA CAMINAL GIMÉNEZ de la classe “Mini’Olmes”
4t B – AINA CANO LÓPEZ i MARC QUIRANTE BENITO de la classe “Kid Paddle”

5è A – TANIT CARRASCOSAVIA i ALEIX MÉNDEZ GUILLAUMET de la classe “Green Arrow”
5è B – BERTA PRADAS FERNÁNDEZ i ROC SERRA VILA de la classe “Ironman”

6è A – MARTA BORRÓS SANAHUJA i ARNAU FALCÓ CASAS de la classe “Antman ”
6è B – SERGI MOLINA MESALES i MIREIA MOLTÓ VIDAL de la classe “Hulk i She-Hulk”
Tothom estava molt content i satisfet de poder representar la seva classe i d’haver estat triats per aquest curs. Vam explicar com havia anat aquesta tria a cada curs.
Comentem que és un càrrec molt seriós per l’escola ja que es prenen decisions que afecten a la vida escolar de tots i totes, per tant hem de donar exemple i recordar contínuament els acords que es prenen.
Hem de recollir les propostes de tots els grups (inclosos els més petits encara que no assisteixin a aquestes reunions) i ser capaços de discutir-les i defensar-les un cop ens trobem. També hem de ser responsables en portar a terme tot allò que hem acordat.

Tot i que no hi ha totes les classes representades, ells faran arribar els acords presos a les altres classes, sobretot els delegats de cursos més grans aniran a comunicar a les classes dels cursos més baixos les decisions preses. Els resums del que hem parlat i acordat es penjarà a la cartellera de cada classe perquè ho puguem parlar i recordar i també es penjarà a la pàgina web de l’escola. Hem decidit donar una llibreta a cada classe per enganxar els ordres del dia, els acords presos, els temes a debatre, etc.

TOTS I TOTES podem ajudar a que l’escola funcioni.
2. NOMS DE LES CLASSES

Aquest curs el tema del curs és “Personatges de còmics i superherois ”. Totes les classes baixaran el nom i dibuix del personatge triat i es penjaran a la paret de l’ascensor.

3. VALORACIÓ FESTA BENVINGUDA

La festa de benvinguda ha estat valorada positivament: felicitem al tots els alumnes de 6è i a les seves tutores! Queda clar els que alumnes de 5è han de prendre nota de cara al proper any. Això de fer un ball els alumnes per tothom ha estat una molt bona idea!! El que comenten els nens de cursos més grans és que s’intenti triar un ball no tan infantil.
La coca i la xocolata molt bones!!

4. NOVETATS D’AQUEST CURS
Aquest curs es torna a fer el PB Vision, un festival de música de cançons en anglès que faran els nens i nenes des de 1r fins a 6è. De moment hem de triar la cançó. Sabem que es farà a la tarda del dia de la Festa de Primavera, el 4 de juny. Tothom tindrà l’oportunitat de veure’ns cantar en anglès. Creiem que serà prou divertit!

Una altra novetat és la d’entrar a les 9 i a les 3 a l’escola sentint música, sense que toqui el timbre. Algunes de les cançons que sonaran les podem triar les classes a partir de les demandes per escrit que li hem de fer a la Teresa, la mestra de música. En principi es tindran en compte les que triïn 6è, perquè són els més grans i aviat marxaran de l’escola. Si no hi ha demandes de 6è, es passarà a mirar les del curs inferior, 5è. Per tant ja es poden fer propostes. Se suggereix que no siguin molt mogudes per poder arribar a classe amb més tranquil.litat.
4. PROPÒSITS PEL NOU CURS

Al llarg de la reunió es va esmentar els temes que havien sortit a l’ordre del dia i que calia recordar perquè entre tots ajudéssim a que la NOSTRA ESCOLA funcionés millor. Els posem per recordar:

1- Ajudar als nens i nenes que durant el pati es trobin amb problemes i si cal recordar-los les regles de convivència, de neteja i de respecte pel material que tenim.

2- Millorar l’ambient de l’escola:
• Recordar les normes per mantenir nets els lavabos.
• No jugar a futbol abans d’entrar a classe
• Pujar i baixar bé les files (sense empentar, amb tranquil•litat)
• Fer silenci quan anem i tornem del Gimnàs i quan canviem de classe (ordinadors, laboratori, música,…). Hem de tenir en compte que hi ha els altres nens treballant.
• No entrar i sortir del vestíbul quan estem al pati ni quan sortim a la tarda un cop s’acaben les classes. L’escola no és un lloc per jugar i hi ha gent treballant. Els pares ens haurien d’ajudar a complir aquesta norma.
• Pensar a anar al lavabo abans de pujar a classe, no quan ja hi som a classe.
• No tirar pedres a ningú i ensenyar als petits a no fer-ho: ens podem fer molt mal. (Cal parlar amb les tutores o les mestres del pati)

3- No llençar menjar a la paperera: no ens hi trobem gaire, però encara que sigui poc, és una pena. Hi ha solucions a prendre:
. decidir amb els pares què volem per esmorzar.
. fer l’entrepà plegats
. mirar la grandària o quantitat de l’esmorzar
. pensar que sobre les 13 h. ja estem dinant

4- Evitar de passar pel mig de les pistes quan no ens toca jugar en elles. Aquí els nens es van queixar que no s’actua amb contundència per part dels mestres. Demanen que siguin més seriosos i que de veritat es respecti aquesta norma.

5- Recordar que no ens podem quedar a jugar al pati de l’escola a partir de les 16.30 si no hi ha cap responsable adult. Ni tampoc entrar i sortit de l’edifici perquè hi ha gent treballant. Si ens quedem, ho fem a fora amb els pares o amb un adult que es faci càrrec de nosaltres.

6- Respectar els jocs que fan els nens i nenes al pati.

7- Fer possible que el tema dels lavabos millori a nivell general
• Ser-ne conscients tots plegats que els lavabos NO són un lloc per anar a jugar.
• Ocupar-los només per una persona. Si es creu convenient que l’amic es quedi fora.
• Fent nostre el lema “Deixa’l com t’agradaria trobar-te’l”
• Agafar el paper necessari, no més. No tirar-lo per terra ni malgastar-lo.
• Avisant a tots els qui no tenen cura dels lavabos i si no fan cas dir-ho qui vigila el pati i al seu tutor/a.

8- Fer-nos conscients que no s’ha de fer servir paper del lavabo per mocar-nos. Per això cal que cada nen/a porti mocadors a la butxaca o motxilla.

9- Ajudar a mantenir nets els patis de l’escola: saber a quin contenidor va cada cosa: mirar la xuleta penjada o demanar-ho a algú si no s’està segur.

10- Pensar en fer silenci sobretot quan entrem i sortim i quan canviem de classe.

11- Recordar la norma acordada el curs passat respecte l’ús de la pista de futbol quan algun curs, al qui li toca la pista, marxa d’excursió. Està penjada a la cartellera del vestíbul, al costat del despatx.

FILES: Entrar tranquil.lament tot escoltant la música i entrar a classe en silenci. Pensem que pot millorar l’ambient de l’escola.

ACORDS:

– Explicar tot el que hem dit a la reunió a l’hora de l’assemblea de classe.
– Comptar que sempre que hi hagi un tema prou important que afecti en general al conjunt de l’escola o a la gran majoria, es podrà convocar als delegats per prendre una decisió.
-Aclarir que quan hi ha un problema a l’hora del menjador se li ha de dir a la Joana, que és la coordinadora dins aquella estona. Si el problema és al pati durant les classes sempre es dirà als mestres que vigilen pati.
– Trobar-nos amb la Cap d’estudis cada trimestre per valorar com va i fer les demandes que surtin.
– Tenir present que si algú fa una cosa malament i tot i recordant-li ho continua fent, hem d’avisar de seguida a la seva tutora.
– Si un nen llença coses contínuament a terra i no fa cas dels avisos, proposem que netegi el pati. El mateix amb els lavabos: si un nen no respecta l’espai i l’embruta, l’haurà de netejar i vigilar que no l’embrutin.
– Com a delegats hem de donar exemple i hem de recordar els acords a tothom que se li oblidin.
– Hem de recollir les propostes dels nostres companys que ens ajudin a fer millorar la nostra escola.

Per parelles hem fet fotos als delegats i delegades de cada classe davant del mural del vestíbul.

I amb això donem per acabada la reunió d’avui. Esperem la col•laboració de tothom.

GRÀCIES!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>