6è. RUGBI A L’ESCOLA

Aquests dies els alumnes de l’escola han fet algunes sessions de rubgy gràcies a la col·laboració del Club de Rugby Tarragona.

Avui dia, és fonamental trobar en els nostres continguts d’Educació Física capacitat d’incidir en el desenvolupament de les competències clau com a eix de la nostra intervenció educativa.
En aquesta línia, el rugbi ha de ser considerat com una eina molt valuosa a causa de la seva capacitat per educar en valors. “El rugby és un esport de bèsties practicat per cavallers”, i per tant per poder practicar aquesta activitat va a ser fonamental el treball d’educació en valors.
Quan realitzem un esport de contacte com és el rugbi, hem d’incidir fortament en valors com la responsabilitat sobre els companys (evitant fer-los mal), treball col·laboratiu (protegint als companys), respecte per les normes (ja que existeix un contacte permès i un altre no); i tots aquests aprenentatges, van a desenvolupar les competències socials i cíviques.
També es potencia la competència lingüística en l’aprenentatge de nous termes, que a més poden estudiar-se en diferents idiomes (melé o scrum, line out o touche, ruck o melé oberta, maul), així com els noms de les diferents posicions en anglès, francès i castellà.

Aquí us deixem un recull d’imatges.