L’escola

L’escola Pompeu Fabra segueix els principis bàsics de la LEC i adopta com a trets principals els següents: una escola catalana, pública, inclusiva, activa que vetlla pel desenvolupament integral de l’alumne, escola oberta a l’entorn.

Prioritats educatives

• Escola innovadora, des del 2005 l’escola aposta per la incorporació de les noves tecnologies (TAC) en el currículum amb l’objectiu de dotar als alumnes de les capacitats bàsiques per l’alfabetització tecnològica necessària en la Societat de la informació, és un tret distintiu del centre. El Pla TAC del centre defineix unes bases clares per assegurar la competència digital dels alumnes, la integració curricular, la inclusió digital i la innovació metodològica.
  • Escola que treballa per promoure l’adquisició de les competències bàsiques, que han de contribuir al desenvolupament personal de l’alumne. En especial, l’assoliment d’un bon nivell d’expressió i comprensió oral, d’expressió escrita i de comprensió lectora. A nivell matemàtic incidim de manera especial en la resolució de problemes de caire més competencial, potenciant l’experimentació i el raonament lògic.
  • Escola plurilingüe on les llengües oficials i estrangera (anglès) siguin les eines per desenvolupar la competència comunicativa i l’eix dels aprenentatges en totes les àrees.
  • Escola que pretén adaptar-se als canvis i que aposta pels canvis metodològics, iniciació al treball per ambients i augment del treball per projectes, per tal d’afavorir l’aprenentatge entre iguals i el treball cooperatiu.