Anàlisi del context

LA POBLACIÓ

Sant Cugat és una ciutat del Vallès Occidental. En els darrers anys hi ha hagut un gran creixement de població. El tipus d’indústria, la proximitat de la Universitat Autònoma i, sobretot, la qualitat i el preu dels habitatges nous, ha fet que aquesta població sigui majoritàriament, d’un nivell sòcio-cultural mitjà-alt.

Sant Cugat disposa d’una àmplia oferta d’ensenyament. En el casc urbà hi ha quatre escoles públiques, i tres més situades, una a Mira-sol, una a Valldoreix i l’altra a La Floresta. També té quatre Instituts d’Ensenyament Secundari. Pels més petits, disposa de tres escoles-bressol municipals i un gran nombre de privades. En el terme municipal, podem trobar diferents escoles privades i privades subvencionades.

Compta amb un Centre Municipal, La Casa de Cultura; on es troba el Centre de Recursos Pedagògics, el Servei d’Informació Juvenil, i diferents sales per a conferències i exposicions.

També hi ha un Centre Cultural on hi ha l’Escola Municipal de Música “Victòria dels Àngels”, l’Auditori i la Biblioteca Municipal. Al costat hi ha un cinema amb quatre sales.

També s’ha construït l’Escola d’Arquitectura del Vallès i l’Arxiu Nacional de Catalunya.

La població està tocant a la Serra de Collserola i disposa d’una àmplia zona d’esbarjo natural i s’han adequat diverses places amb jocs infantils.

Tenim a prop el Centre d’Assistència Primària amb un nou edifici, al costat de la Creu Roja, i compta també amb un Centre de Salut Municipal.

Quant a l’esport, podem trobar una zona esportiva municipal amb piscina coberta, i diversos clubs esportius privats.

Els avis disposen d’un casal municipal i un altre de parroquial.

L’Escola Pública Pins del Vallès és una escola urbana situada als afores del casc urbà. Està envoltada per un bosc, Coll Favà, el Centre d’Alt Rendiment Esportiu i l’estació de la Renfe.

Pràcticament la totalitat dels alumnes que vénen a l’Escola pertanyen al casc urbà de Sant Cugat i viuen a la zona que correspon a l’escola.

La majoria de les famílies dels alumnes tenen com a llengua vehicular el català. Treballen com a professionals qualificades o en tasques administratives o vendes; el nivell d’atur és molt baix.