UNA PINZELLADA A LA NOSTRA HISTÒRIA …

L’Escola Pere Torrent de Lloret de Mar, com tota escola, té una particular història al darrere i és la que us volem donar unes pinzellades a continuació en format de conte:

Vet aquí una vegada, en una escola de Lloret de Mar, anomenada Pere Torrent. Hi havia un petit noiet que cada matí i cada tarda quan entrava a l’escola es parava fixament davant d’un retrat d’un senyor. Ell creia que era important, però no ho sabia, mireu-lo !!!

Pere Torrent

Un dia, el noiet anava molt content cap a l’escola ja que l’acompanyava la seva mare. Quan van entrar els dos al centre, va tornar a veure el quadre, tot parant davant seu, li va preguntar a la mare:

– Mare, saps qui és aquest senyor?

– La mare, molt feliç de la pregunta, li va començar a explicar al seu fill: Mira, fixa’t bé, aquest senyor porta ulleres i cabell blanc. Ho veus?

– Caram, és veritat mare – va dir el seu fill.

– Aleshores, la mare li va explicar que aquell senyor era mossèn Pere Torrent, el qual va donar nom a la nostra escola sis anys després d’haver-se mort.

– Ja em pensava jo que era molt important, mare – va dir el nen.

– A més, la mare va seguir explicant: Després de vint-i-cinc anys, Lloret va retre-li honor, com un il·lustre de la seva població, dedicant-li una plaça i un monument en nom seu situat al costat de l’església parroquial.

-Ah, ja ho recordo on vols dir mare. És aquesta. – li va respondre.

Al cap d’una estona, la mare li va dir: apa que ja s’ha fet tard i has de pujar a classe que la mestra t’espera.

– Ens veiem després que ja et vindré a buscar – va dir la mare.

– Adéu mare, un petó i fins després.

Quan la sirena anunciava el final de les classes, la mare com un clau ja era allí ha recollir el seu fillet, els quals van marxar junts cap a casa.

Des d’aquell dia, aquell petit noiet no li ha marxat mai més del cap qui era aquell senyor i d’on venia el nom de la seva escola.

Vet aquí un referent i vet aquí un agraïment,
aprenent tota la història del Pere Torrent.

Esperem que amb aquest petit text hagueu pogut conèixer una mica la història de la nostra escola.

Per saber-ne més, feu clic damunt de l’enllaç:

Móssen Pere Torrent