La cançó de la setmana 20!!!

Aquesta trentena setmana ha sonat:

Autor: David Melgar

Títol: Obre els ulls

Informació de la canço:

La peça “Obre els Ulls” és una composició del director del CdA, David Melgar i text de Joan Gibert Artze, Marc Parrot n’ha realitzat la producció musical.

Un total de 1551 nens i nenes procedents de 41 escoles de tot Catalunya posen veu, juntament amb el grup Els Catarres, a la peça més solidària del CD de la Marató de TV3 d’enguany. Tot un curs de treball per a un projecte pedagògic desenvolupat al Camp d’Aprenentatge Pau Casals (El Vendrell), i on no només s’ha ajudat a descobrir als alumnes com s’enregistren les cançons, sinó a ser-ne ells mateixos els autèntics protagonistes, tot posant la veu a la cançó “Obre els ulls”, una composició del director del Camp, el músic lleidatà David Melgar, qui ha traslladat la matèria primera –les veus d’aquests 1551 alumnes– als estudis Grabaciones Silvestres de Marc Parrot.

Melgar amb els companys/es de l’equip del CdA Pau Casals han treballat durant tot un curs amb alumnes de centres d’educació infantil, primària i ESO, a qui han desvelat els secrets de com enregistrar una cançó en un estudi mitjançant una de les seves activitats en l’àmbit de música: “Enregistrem el nostre propi CD”. Els alumnes han posat veu a la lletra de l’actor Joan Gibert i a la música de David Melgar. El productor musical Marc Parrot i el mateix compositor, conjuntament amb el conegut grup de rock català Els Catarres, n’han fet els arranjaments necessaris per tal d’assolir un brillant resultat final.

“La idea sorgeix d’unificar el missatge solidari que treballa La Marató i el Camp d’Aprenentatge al voltant de la figura de Pau Casals, amb tot allò que els alumnes de les escoles de Catalunya treballen dins de les seves programacions curriculars a l’entorn de la música”, explica Melgar.

La cançó, amb aquest especial protagonisme dels alumnes catalans, és una barreja de pop, rock i folk al més pur estil dels grups catalans de màxima actualitat.

“Pretén ser una d’aquelles cançons que no et pots treure del cap, un We are the world a la catalana. Però, a més, ens feia una il·lusió especial parlar de com ens agrada Catalunya i el fet de ser catalans, sempre a punt per ser solidaris”, segons comenta l’autor d’aquesta iniciativa pedagògica.

El resultat de tot plegat el podem comprovar al CD que va sortir a la venda el diumnege 2 de desembre. La massiva participació d’alumnes catalans es considera un bon atractiu perquè el CD pugui ser un nou èxit de vendes. L’edició anterior del Disc va aconseguir un rècord, amb 190.000 còpies venudes, passant a ser el número 1 al rànking de vendes de la Unió Europea.