L’escola ha estat seleccionada finalista del “Ciencia en Acción XIX” 2018

El curs passat l’escola va presentar el seu projecte “L’orella d’en Pau Casals” en la modalitat de “Sostenibilitat” al concurs nacional i internacional “Ciencia en Acción XIX” de 2018.  Aquest any es celebrarà a Viladecans, a l’espai Cúbic el 5 i 6 d’octubre, esteu tots i totes convidats/des a participar i gaudir d’aquesta exposició de joves científics d’escoles i instituts d’arreu del món.

Nosaltres hem participat amb el projecte “L’orella d’en Pau Casals”, que, com ja sabeu, ens implica activament en la reducció de la contaminació acústica.  Tota la comunitat educativa ha participat portant pilotes de tennis per posar-les a les potes de taules i cadires, hem comprat semàfors acústics per les aules i s’estan portant a terme mesures de decibels, reflexions, canvis en molts sentits… Ens queda molt per fer, el soroll és encara considerable però poc a poc anirem millorant espais i anirem fent-nos més conscients de la necessitat del silenci per a la concentració i la reflexió i poder afavorir així millor l’aprenentatge.

Vam presentar el nostre projecte en la modalitat de “Sostenibilitat” perquè com a Escola Verda vam treballar al llarg del curs el soroll i el curs anterior també i vam debatre al nostre Comitè Mediambiental, que, com ja sabeu, està format per alumnes de tots els nivells, coordinadores de cicle, ajuntament, famílies i equip directiu.  Finalment al mes de maig vam rebre la notícia que ens havien seleccionat per participar i tindrem el nostre estand a l’espai Cúbic amb la resta de participants d’arreu del món.  Estem molt alegres de formar part d’aquesta comunitat i esperem que ens vingueu a veure i fer algun experiment amb nosaltres.

L’horari serà: divendres 5 d’octubre de 16 a 19 h i dissabte 6 d’octubre de 10  a 19 h.  Us deixem un enllaç a l’acta de la comissió del “Ciencia en Acción” on estan tots els participants seleccionats, si mireu l’apartat de “Sostenibilitat” ens trobareu amb el projecte “L’orella d’en Pau Casals”.  També podeu aprofitar per fer una ullada a la web del “Ciencia en Acción” per si teniu curiositat científica i voleu participar de tots els projectes seleccionats.  Us hi esperem !

Acta Resolución Jurado Ciencia en Acción