INFADIMED

QUÈ ÉS?

El programa INFADIMED és un programa adreçat als infants en edat escolar i que fa promoció de la dieta mediterrània com exemple d’estil de vida saludable. Té com a objectiu explicar l’alumnat la importància de fer una dieta equilibrada tenint com a base la dieta mediterrània.

PER QUÈ ENS HEM ADHERIT A AQUEST PROGRAMA?

El motiu que ens va portar a implicar-nos en aquest projecte és l’augment del sobrepès i l’obesitat en la població infantil. La idea bàsica que volem transmetre a l’alumnat és que s’ha de menjar de tot, que no s’ha de prohibir cap producte, però sí donar a alguns aliments un paper exclusivament festiu i apartar-los de la dieta diària.

COM HO APLIQUEM A L’ESCOLA?

Un cop al mes, durant sis mesos, l’alumnat d’Educació Infantil (P3, P4 i P5) de l’escola rep la visita de la Montse (Infermera de l’ABS de Les Planes) que ens guia en programa. Comença l’activitat amb una presentació oral per part de la professional d’infermeria sobre el tema a tractar. A continuació, projectem una pel·lícula de dibuixos animats. Cada pel·lícula parla d’un tema diferent relacionat amb la dieta saludable i mediterrània. Una vegada finalitzada la pel·lícula realitzem una activitat experimental relacionada amb el tema tractat.