Cantània

QUÈ ÉS CANTÀNIA?

Cantània és una activitat participativa dirigida a escolars de cicle mitjà i superior de primària. Cada temporada s’encarrega una obra nova per a un gran cor de nens i nenes, a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte per l’alumnat que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells i elles, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a totes i tots.

QUI L’ORGANITZA?

És un projecte per al desenvolupament creatiu i social de l’alumnat disenyat i produit pel servei educatiu del L´AUDITORI de Barcelona que s’estén a altres comunitats i països com Madrid, Valladolid, Salamanca, Zaragoza, Alcanyís,Sevilla Caracas, México D.C, Mainz, Bremen i  Bruselas.

PER QUÈ HI PARTICIPEM?

Des del punt de vista educatiu i pedagògic, el projecte dona valor a la música com a vincle i com a eina que permet que l’alumnat desenvolupi la seva capacitat vocal, treballant elements tècnics com: la imitació, el silenci, la expressió, la emoció, la dinàmica, el moviment, la percussió corporal, la escolta activa, la emissió  i el to de la veu…

COM PARTICIPEM?

L’escola des de fa ja uns quants anys hi participa amb l’alumnat de 6è curs. El projecte Cantània es treballa des de l’àrea d’Educació Artística: Música i dansa realitzant tota la preparació prèvia a l’acte final que es realitza a l’Auditori de Barcelona i al qual les famílies estan convidades a assistir-hi.