EL PRIMER ESCAPE ROOM A L’ESCOLA!

Fa unes setmanes els alumnes de 5è de Primària van estar treballant la lectura “En Bernat detectiu i l’amagatall de les mines d’Escarò” de Josefina Llauradó. Aquest llibre pertany a una col·lecció de llibres on el protagonista és en Bernat, un nen que sempre està jugant a ser un bon detectiu i tractant de resoldre els diferents casos misteriosos als quals s’enfronta amb els seus amics.

Gràcies a aquesta lectura, tots els alumnes de 5è van poder gaudir d’una activitat diferent a l’escola que es va organitzar entre la professora Maite de Biblioteca i les dues noies de pràctiques de Primària (l’Ana i la Noemí).

Concretament, es va portar a terme un Escape Room, una experiència que els va permetre ser detectius per un dia i tractar de resoldre un cas relacionat amb el llibre: havien de trobar en Bi, el gos que apareix durant la història. Només aquells que coneixen la història del llibre podrien completar i aconseguir resoldre el cas!

L’activitat de l’Scape Room es va realitzar en dos dies diferents (un per a cada grup de 5è) i es va organitzar en petits grups, els quals havien d’anar amb algun element característic de detectiu (lupes, barrets, gavardines…), van venir molt ben preparats! Els espais que es van utilitzar van ser l’aula de reforç, un dels lavabos de l’alumnat, el pati de Cicle Inicial i la Biblioteca, amb el material divers corresponent.

L’activitat va resultar un èxit, ja que tots els alumnes van resoldre el misteri i ho van passar d’allò més bé! Per tal de que us pugueu fer una idea del que van viure aquests alumnes amb aquesta experiència, us deixem el vídeo amb petits retalls d’aquests dies:

Finalment, vam convidar a l’autora d’aquest llibre, la Josefina Llauradó, a que visités l’escola i els alumnes van preparar un munt de preguntes per a la seva visita. A més a més, l’autora va tenir el detall de signar tots els llibres dels alumnes perquè tinguessin aquest record.

Ens acomiadem amb el vídeo que recull les diferents valoracions dels alumnes de 5è de Primària, perquè pugueu veure què els hi va semblar i com ho van viure:

Maite Castellanos  i Ana Fernández i Noemí Serrano (Alumnes en Pràctiques del Grau de Professorat d’Educació Primària)