Visual Thinking d’Art Barroc i Renaixentista

Des de l’inici d’aquest curs escolar (2016-17), els Visual Thinking ens han anat acompanyant. Primer com una forma de recollir les explicacions a la pissarra, on els nostres alumnes de sisè de Primària eren mers espectadors dels pensaments visuals dels tutors, fins que els vam fer protagonitzar el seu propi Visual Thinking amb els tweets de Bana Alabed. En aquest segon trimestre, hem seguit reptant als nostres alumnes a plasmar amb imatges els seus pensaments. Però aquesta vegada, hem anat un pas més enllà: els hem demanat que facin un Visual Thinking de continguts del Projecte sobre l’Edat Moderna que hem estem treballant.

El projecte de l’Edat Moderna s’ha plantejat des de la gamificació, partint de tres grups en lluita per sobreviure, de fet així ho titulem: “Tres en Lluita”. Els alumnes pertanyien a diferents grups socials de l’època i tenien reptes en concordança amb els seus personatges: mariners, nobles o camperols. Enmig de reptes, teatralizació d’esdeveniments històrics, la neocolonizació d’Amèrica i la mort de Carlos II hem trobat moments de creació per parlar de l’art Renaixentista i Barroc.

Volíem diferenciar les dues èpoques artístiques de manera que els alumnes poguessin, realment, entendre-ho i recordar-ho. I quin millor manera que amb un Visual Thinking?

Els resultats van superar, una vegada més, les nostres expectatives. Art per transmetre art.

Aprofitant sessoins d’expressió oral en castellà vam gravar un vídeo explicatiu de què i com fem servir el Visual Thinking a l’aula.

1. Esmeralda Rodríguez

Va molt bé per estudiar i pendre apunts ho recomano a tothom. Nois us felicitu per la presentsció del VT es espectacular!!!!!!👏👏👏

2. Gala Jiménez

Us felicito a tots! Gina, ho has fet genial, i la Gabriela, el Martí, la Sara i el Nil també! Gràcies Javi i Anna Maria per ensenyar-nos aquest tipus de estudi tant divertit. M’ENCANTA FER VISUALS THINKING!!!

3. mireia

Per a mi ha sigut una manera de treballar molt divertida i creativa. Ho recomano a tothom a qui li agradi molt dibuixar i no tant escriure. Apart de felicitar als de lesxplicaccio vull felicitar i donar les gracies als nostres tutors.