TDI El Calendari

Un cop acabat el TDI El Calendari, on les nenes i nens van confeccionar el seu propi calendari, aquest divendres passat vam fer la presentació del TDI amb l’assistència d’una gran quantitat de familiars.

Com molt bé us van explicar els alumnes de 2n, aquest projecte va començar amb la visita a la fàbrica Cartones Compactos. Allà el pare del Roger ens va ensenyar el procés d’elaboració del paper, i ens va obsequiar amb les cartolines que, posteriorment, vam fer servir per elaborar el calendari.

El primer pas va ser espirular les cartolines. Un cop fet això, vam començar a parlar sobre el que havia de tenir un calendari: els mesos, els dies de la setmana, els números… Després va venir la gran tasca d’omplir les graelles de cada mes i entendre perquè cada mes comença amb un dia de la setmana diferent.
Tot aquest procés va ser molt enriquidor, perquè els alumnes van aprendre moltes coses, d’una forma molt cooperativa i autònoma.
El següent pas, va ser un procés més artístic i vam elaborar les produccions de cada mes de l’any.
Finalment, vam escriure el mes de l’any a cada cartolina, i una dita relacionada amb aquest mes.
Aquest procés va concloure amb la presentació a les famílies.

Com a tutores, vam gaudir molt d’aquest procés d’ensenyament i aprenentatge i vam felicitar-los en més d’una ocasió per la gran implicació i motivació amb la que van treballar al llarg d’aquest projecte.