La Mediterrània [Curs 2015-2016]

Projecte: La Mediterrània

logo-mediterrania

CLOENDA:

Així ha quedat l’Escola Montserrat després de treballar “La Mediterrània”

Treballs plàstics….

Un any més, agraïm a la Sole i a la Laia del Carrau la seva col·laboració en el projecte interdisciplinari que aquest any hem realitzat.

Moltes gràcies Sole i Laia!!

Contes per viure… Contes de la Mediterrània
Un any més la Raquel de Manuel ha vingut a l’escola per fer una sessió de “contes per viure” als nens i nenes de P-3,P-4 i P-5 d’Educació Infantil, 1r i 2n de Primària. Els contes i les històries que ens ha explicat aquest any, estaven relacionades amb el mar Mediterrani.
Com sempre tots estàvem embadalits escoltant-la.
Moltes gràcies Raquel!!!!

Havaneres “la Vella Lola”
Que millor que acabar el projecte de “La Mediterrània” escoltant i cantant unes havaneres tots plegats amb el grup “La Vella Lola“.
Aqui teniu un petit tastet d’aquestes populars havaneres.

ACTIVITATS

Cicle superior visiten el Port

Participació famílies

LES FAMÍLIES ENS APORTEN VIVÈNCIES SOBRE LA MEDITERRÀNIA !!! on PhotoPeach

Cicle Inicial van al Museu Marítim

Els alumnes de primer i segon curs han anat al Museu Marítim on han fet  un taller sobre el fons marí , han visitat l’exposició i han pujat al pailebot Santa Eulàlia.

Aquí en teniu una mostra fotogràfica de la visita.
Educació Infantil visiten el CRAM
Els nens i nenes d’Infantil han visitat el CRAm (Fundació per a la Conservació i Recuperació d’Animals Marins) per tal de conèixer amb més profunditat la vida de les tortugues marines.

De Visita CRAM – Infantil
Comencem el projecte!
Ahir  a la tarda vam donar el tret de sortida al Projecte Interdisciplinari d’enguany:

Vam tenir una visita inesperada: Un vell pescador!!

Iniciem el projecte!!
Cliqueu a la foto per veure un petit resum de la visita

Així que, aquests dies farem la descoberta de moltes coses que tenen relació amb el mar Mediterrani; països i cultures,  oficis relacionats amb el mar, tipus de naus i vaixells, fauna mediterrània, paisatges, músiques, contes, llegendes. . . . . . tot el que té a veure amb el “Mare Nostrum” el nostre  mar serà el fil conductor de les diferents activitats que s’aniran realitzant durant les properes setmanes als diferents cicles educatius : sortides al CRAM, al Port de Barcelona, a un poblat Íber de Calafell, visites al museu Marítim i al Museu d’Història, activitats de recerca, presentacions i tallers plàstics amb el Carrau  per  convertir l’escola en un veritable racó mariner.

Com sempre, aquest és un projecte obert a tota la comunitat educativa en el que us convidem a participar-hi si hi esteu interessats,  si algú té experiències que vulgui transmetre als infants només cal que es posi en contacte amb nosaltres per organitzar una sessió amb algun grup
classe.

Com a cloenda del Projecte us convidarem a unes Portes Obertes a l’escola, molt probablement  divendres 4 de març a la tarda, per visitar l’exposició de treballs  que entre tots haurem fet. Més endavant i en funció de com es vagin desenvolupant les activitats us confirmarem la data i l’hora de l’acte de Cloenda.

Un cop més desitgem que aquest sigui un Projecte per gaudir i aprendre tots junts.

Així doncs, que comenci la descoberta de “La Mediterrània”!