SETMANA CULTURAL

La nostra escola celebra des de fa uns quants anys la Setmana Cultural.

Algunes de les últimes han estat dedicades a: “Gaudí”, “Tots iguals, tots diferents”, “El Quixot”, “El zoo d’en Pitus”, “L’aigua”, Coneixem l’Amazones de la mà de Ricardo Alcántara, Teles i papers”, “Olors i sabors”, “Sostenibilitat, El circ, etc…

Aquest curs organitzarem una Setmana Cultural relacionada amb la ciència aprofitant el treball del projecte d’Escola-Tàndem.

Durant tota la setmana, la programació s’organitza en funció del tema escollit, oferint als alumnes diversitat d’activitats: dossier elaborat, tallers, decoració, activitats comunes per a tota l’escola (teatre, espectacle musical, mostra gastronòmica, etc…). Es pretén a més d’aprofundir en el tema escollit, la flexibilitat d’agrupaments, l’intercanvi d’opinions i informacions, el treball de reflexió, d’arribar a conclusions… en definitiva treballar de forma molt significativa i funcional per aconseguir la assimilació dels continguts de forma lúdica i atractiva. La realització d’aquestes Setmanes Culturals ens dóna la possibilitat, més que mai, de treballar el currículum de manera interrelacionada.

2010/2011

Aquest curs la Setmana Cultural ha tingut per títol “Olors i Sabors” i s’ha realitzat al voltant de la festa de St Ponç, l’11 de maig.

De fet aquesta setmana cultural ha estat una de les activitats principals d’un projecte interdisciplinar que hem programat per a aquest curs i que compta amb altres esdeveniments importants com la creació d’un hort escolar.

Aquest projecte ha fet possible un major coneixement de l’entorn més proper i, una major interrelació entre els nens i les nenes dels dos edificis. La descoberta de les olors i els sabors que ens envolten ens ha fet ser més sensibles vers aquest entorn i hem tingut la possibilitat d’experimentar-los al propi hort escolar tot partint de l’observació i la manipulació.

Com a resultat de l’aplicació d’aquest projecte, hem estimulat el nostre alumnat i l’hem conscienciat de la importància de la conservació de la natura i dels hàbits saludables respecte a l’alimentació.

A més a més, hem recuperat una festa tradicional molt arrelada a Catalunya com és Sant Ponç.

2011/2012

La Sostenibilitat. Donada la importància d’aquest tema, durant aquest curs hem continuat treballant-lo. Hem aprofitat per inaugurar oficialment l’hort escolar comptant amb la presència del Regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament de Cornellà.

Hem realitzat moltes activitats per conscienciar l’alumnat de la importància del respecte al medi ambient.

2012/2013

Jocs i esports

La setmana cultural d’enguany ha tingut com a protagonista l’esport. A l’escola els alumnes de C.M i C.S han pogut practicar quatre esports: tennis, esgrima, tennis taula i voleibol, dos d’ells al poliesportiu i dos al pati, gràcies a la col·laboració desinteresada de la Federació de cadascun d’aquests esports. També hem assistit a una xerrada-demostració de karate.

Els més petits han gaudit d’un dia sobre rodes. S’han realitzat diferents tallers i s’ha decorat l’escola.

A la biblioteca els més grans han pogut escoltar contes fantàstics sobre “Mitologia grega”. Ens ho vam passar d’allò mé bé.

I com cada any hem posat la parada de llibres i roses i hem celebrat el X Esmorzar de Germanor en el qual heu participat moltes famílies. Ens ho hem passat molt bé! Gràcies a tots i totes per la vostra participació!!

2013/2014

Aquest curs la Setmana Cultural ha estat dedicada a “Mites i Llegendes” i els nostres alumnes han pogut conèixer molts contes sobre la Mitologia grega. La Mati i el Roger ens han explicat molts contes i ens ho hem passat de meravella. A classe amb les mestres i els professors hem fet diferents tallers per conèixer els protagonistes de totes aquelles llegendes. Ha sigut una setmana diferent i divertida!

2014/2015

Aquest curs la Setmana Cultural ha estat dedicada a “El Circ i les arts escèniques”. Durant els dies que ha durat hem fet diferents tallers relacionats amb el tema: dansa, malabarismes. equilibrisme, teatre, personatges de circ, etc…. I l’últim dia, tota l’escola ha anat d’excursió al Circ Cric del Tortell Poltrona  on hem gaudit de les seves magnifiques actuacions.
Ens ho hem passat superbé!!!
Aquí us deixem una petita mostra.

2015/2016

Aquest curs la Setmana Cultural ha estat dedicada a “La Ciència”. Aprofitant el projecte tàndem que estem realitzant juntament amb el IRB, hem estat treballant al voltant de la ciència, fent experiments, investigant amb el microscòpi, fent tallers molt divertits i ens ho hem passat genial mentre apreniem moltes coses junt als científics.

2016/2017

El lema d’aquest curs a la Setmana Cultural, lligada a la ciència ha sigut ‘L’aigua font de vida’ aprofitant el segon any que estem realitzant dins del projecte Tàndem juntament amb l’IRB. Hem estudiat, experimentat i investigat sobre la importància que té l’aigua al món per la supervivència de tots els éssers vius que hi habitem.

2017/2018

‘Cuidem la vida!’ és el tema escollit com a eix vertebral del curs i tema central de la Setmana Cultural. Des de les dietes saludables que podem fer per mantenir-nos saludables, com funciona el nostre cos a nivell microscòpic o què podem fer per evitar malalties, tot ajudats per l’IRB de Barcelona dintre del projecte Tàndem.