Setmana cultural al cicle superior

La setmana cultural al cicle superior ha estat molt completa, hem fet sortides, webquests i tallers, tots ells relacionats amb el tema principal que ens ha ocupat aquesta setmana temàtica.

En primer lloc el dilluns els alumnes de 5è i de 6è es van ajuntar per parelles de les dues classes i van realitzar una webquest relacionada amb l’aigua que hi ha a la Terra disponible per l’ús dels éssers vius, i l’ús i el mal ús que fem d’ella, per tal d’arribar a conscienciar, que a casa podem ajudar molt a no malbaratarla. Sabeu que només un 0,77% de tota l’aigua que tenim a la Terra, és per poder consumir per part dels éssers vius? Ens vam quedar sorpresos al enterar-nos.

Dimarts vam marxar a la potabilitzadora i al museu de les aigües, on vam poder comprovar com l’aigua que ens arriba del riu Llobregat plena de terra, bruticia i altres components, es neteja i ens l’enviem per a poder consumir-la a una gran part de la població. També vam poder veure el museu que aquest 2017 fa 150 anys que es va construir a Cornellà de Llobregat, i com han canviat les màquines que van començar i com són les d’ara, i de quina manera ens les fan arribar fins a les nostres cases.

Dimecres vam gaudir d’un taller de canvi climàtic on vam veure els canvis que està patint la Terra, per culpa de l’emisió de CO2, i com afecta tot això als pols terrestres. També vam fer un experiment per veure com l’aigua s’acidifica, per culpa també d’aquest gas que penetra dins del líquid.

Dijous vam realitzar un altre taller, aquest cop relacionat amb l’Aquologia i ens van demostrar la facilitat amb la que s’embruten els rius i els mars, i la dificultat que representa haver de netejar-los per tal que poguem aprofitar aquella aigua.

Simultàniament cada tarda realitzavem tallers conjunts, on descobriem diferents maneres de transformar, electrificar, colorejar, i moltes altres maneres d’utilitzar l’aigua a través de diferents materials i on aquest material ens deixava sorpresos. En alguns d’aquests tallers teniem la visita de científics de l’IRB als quals volem donar les gràcies per ajudar-nos i ensenyar-nos tantes coses.

Per últim i no per això pitjor, divendres tota l’escola vam gaudir d’un dia de Sol excepcional al Canal Olímpic, montant en kayak i fent tir amb arc, dinant fent pinya i jugant conjuntament.