Els alumnes de 5è visiten la Barcelona Modernista

El dia 30 de maig els alumnes de 5è de l’escola havien de fer una sortida a la Barcelona Modernista, després d’haver-la treballat durant tot el curs amb el fil conductor d’Antoni Gaudí, però la pluja ens ho va impedir. Però això no ens va desanimar, i el dijous 1 de juny vam poder visitar-la i vam gaudir d’allò més.

Vam agafar el tren a l’estació de Cornellà i vam baixar a Plaça Catalunya de Barcelona, on vam esmorzar mentre veiem els coloms que sempre volten per allà.

Un cop esmorzats, vam començar a pujar pel Passeig de Gràcia, buscant rajoles vermelles que ens indiquen per estem a la ruta del Modernisme que Barcelona ens ofereix, i arribant a la cantonada del carrer Consell de Cent, vam trobar una, indicant que allà a prop teniem ‘la Casa Amatller’, però sobretot ‘la Casa Batlló’.

Ens vam quedar meravellats amb ella i amb la quantitat de gent que feia cua per poder entrar a visitar-la. Vam creuar i vam seure a terra i vam començar a dibuixar-la, i no creieu, ens van sortir dibuixos molt macos. També vam dibuixar les rajoles del Passeig de Gràcia, que si mai no us heu fixat, són diferents de totes les altres que hi ha a Barcelona.

Vam continuar pujant el Passeig de Gràcia i ens vam topar amb ‘la Pedrera’, un altre edifici dissenyat pel gran arquitecte Antoni Gaudí i que és una de les joies de Barcelona.

Ens vam posar en marxa i caminant fins que vam arribar al Palau de la Música Catalana, amb una façana preciosa i ens van deixar entrar una mica a l’interior del bar, per poder veure l’interior d’un edifici modernista.

El recorregut va continuar cap a la Catedral, veient l’antiga muralla, l’aqüeducte i la Plaça de la Catedral i aprofitant aquells decorats, vam dinar molt a prop.

Continuant la ruta vam passar per sota del Pont del Bisbe, fins arribar a la Plaça Sant Jaume, veient l’Ajuntament i el Palau de la Generalitat. La Mati tenia una sorpresa amagada i ens va portar fins a les columnes romanes que hi ha amagades en un carreró, però que són impresionants. Van pertanyer al ‘Temple d’August’ i encara es conserven aquestes tres columnes en molt bon estat.

Per acabar la ruta vam anar a la Plaça Reial, vam pujar per les Rambles de les Flors i finalment a Plaça Catalunya vam tornar a agafar el tren per tornar a Cornellà.

Va ser un dia genial i ens va encantar coneixer tot allò que Barcelona ens pot oferir i que tenim tan a prop.