Taller Descobrim Emocions (edició hivern)

El  6 de novembre vam començar amb moltes expectatives el taller Descobrim Emocions en la seva edició d’hivern.
L’objectiu del taller és treballar la gestió d’emocions amb famílies i mestres.
L’Albert Soler va posar en situació als participants amb l’objectiu de reconèixer i posar nom a les seves emocions i fer modelatge amb els seus fills o alumnes.
Després de treballar en grup, cada persona havia d’escollir 2 actituds per treballar-se, buscant accions de millora, com a repte del mes.
Aquestes actuacions s’ aniran posant en comú amb el formador mitjançant un grup de whatsapp amb tots els participants.

Els mestres, per la seva banda, crearan un repte general d’escola: posar nom a les emocions per saber-les reconèixer. Aquestes activitats es faran a través de contes, curtmetratges, jocs de cartes per augmentar el vocabulari emocional, i de pas, el vocabulari de llengua per fer descripcions.

El 4 de desembre va tenir lloc la segona sessió, que anava centrada a la importància de valorar l’escola a nivell familiar, i com ensenyar als fills i filles que tot l’aprenentatge requereix un esforç. Durant la sessió es va crear un intercanvi d’opinions sobre els recursos portats a terme durant el mes passat, i també les mestres van aportar estratègies sobre com es treballa l’esforç a l’aula.

A la 3a i última sessió de l’edició d’hivern del taller, es va parlar de la importància de crear bons hàbits: el secret és la repetició i la repetició… I de transmetre afecte verbal i físic per tal d’educar amb afecte i amb fermesa. Es va treballar amb dinàmiques per a adults molt significatives.

Xarxa Matemàtica entre escoles

A partir de la Xarxa d’Escola Nova 21, hem creat vincle amb altres escoles veïnes.
És una oportunitat que ens permet transmetre les bones pràctiques entre escoles, millorant així el canvi metodològic en la nostra comarca.
Els dies 2 i 15 d’octubre ens va visitar l’escola Simeó Rabassa de Martorelles per conèixer com treballem la resolució de problemes matemàtics, una metodologia que nosaltres vam començar a 2007 i que vam presentar a vàries escoles europees al programa d’Erasmus al curs 2015-2016. Els vam mostrar com ens agrupem, quins materials utilitzem i com ens organitzem per a aquesta activitat.
En la segona sessió, els vam mostrar com avaluem amb les rúbriques digitalitzades.


[Podeu veure més fotos clickant a la imatge]

D’altra banda, el 26 de novembre l’escola Can Parera va venir a observar com treballem a parvulari els racons matemàtics de manera globalitzada i manipulativa, amb un material natural i proper.
Aquests racons formen part del nostre Projecte de matemàtiques competencials, manipulatives i vivencials que es treballa a tota l’escola.

 

Comunicat de Vaga 18 d’Octubre

Us informem que hi ha una vaga, de caràcter general, convocada per l’Intersindical SCS (I-CSC) i l’intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) per al proper divendres 18 d’octubre.
Els motius d’aquesta vaga són els següents:
• Retirada del projecte de llei de contractes i serveis a les persones, Llei Aragonés
• Derogació de les reformes laborals del 2010 i 2012
• Aplicació immediata de l’acord d’emergència climàtica
• Garantir la igualtat entre dones i homes, eliminar la precarietat laboral i l’alta taxa de contractes amb jornades parcials
• Retornar completament i immediatament les pagues extres del 2013 i 2014
• Retornar completament i immediatament les pagues extres del 2013 i 2014
• Assegurar les substitucions des del primer dia de tot el personal
• Garantir els mateixos drets al personal interí
• Recuperar els drets laborals i econòmics del personal perduts a causa de les retallades
• Garantir un model de funció pública de qualitat a les escoles catalanes, les quals, des de fa temps, patim retallades, acusacions injustificades d’adoctrinament i atacs al model d’immersió lingüística.

Davant de l’anteriorment exposat, el 58 % del Claustre de la nostra escola s’adhereix a la vaga i, per tant, no podem garantir les activitats lectives al llarg del dia.
Queden garantits els serveis mínims decretats pel Departament d’Ensenyament:
• 1 membre de l’Equip Directiu
• 1 mestre per cada 6 aules (en el cas de la nostra escola 3 docents)

El servei de menjador garanteix els serveis mínims.

El servei de transport funcionarà en la mida que els sigui possible, depenent dels talls de carreteres.