Carnaval

El Carnaval a l’escola s’allarga des del dia del pregó fins a dimecres de cendra.

Els nens i nenes de 2n preparen cartells per publicitar la rua, i els enganxen als comerços del poble, convidant a participar-hi.

El pregó a l’escola va a càrrec de l’AMPA i els nens i nenes de 6è. Sa Majestat el Rei dels Poca-soltes, llegeix davant de tots els nens i nenes de l’escola el manifest que declara la setmana boja, animant als nens a fer trapellades, rient dels mestres, i dictant les consignes més llunàtiques que se li passin pel cap.

66666666666666666666    66    IMG_6046

Segons marca la tradició, el dijous abans de la rua, se celebra el Dijous Gras. A infantil, s’esmorzen truites i més vianda calòrica!

55A la rua participen tots els cursos de l’escola. Totes les aules van disfressades en relació a un tema comú de l’escola (l’univers, el circ, els contes, els oficis, les matemàtiques, l’aigua, la història…) La disfressa es fabrica conjuntament a casa i a l’escola, intentant seguir algunes de les pautes d’escola verda: evitar comprar els elements de la disfressa, eliminar les bosses de plàstic, fer servir material de rebuig… Es potencia la creativitat i l’originalitat!

12

Dimecres de Cendra la disbauxa acaba: en alguns llocs es crema al Rei Carnestoltes, en altres llocs, s’enterra una sardina, i es dóna pas a l’arribada de la Quaresma, que dicta unes normes molt estrictes de comportament i alimentació!
Arriba amb les seves 7 cames, que els alumnes d’infantil van treient fins que arriben les vacances de Setmana Santa.