Pla d’integració de les tecnologies

Aquest projecte s’està desenvolupant al nostre centre des del curs 2016-2017 gràcies el Conveni signat per l’Ajuntament de Viladecans i el Departament d’Educació al març del 2015 i té com a objectiu impulsar la introducció de les Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement en els processos educatius.

Mitjançant el desplegament d’una infraestructura Wifi de quarta generació i gran capacitat al centre – que ens permet tenir una gran quantitat de dispositius connectats a l’hora sense problemes de rendiment – tenim integrat l’ús de tauletes i ordinadors en un entorn d’aprenentatge cooperatiu on l’alumne és el productor del seu propi aprenentatge i no tan sols un espectador del procés.

Aquest pla té 5 elements estratègics:

1. Connectivitat de banda ampla i wifi d’última generació a la nostra escola i un suport tecnològic que garanteix el bon funcionament i ús dels dispositius.
  2. La formació permanent del professorat en l’ús de la tecnologia aplicada al  coneixement.
  3. La presència ubiqua i transparent dels dispositius tecnològics a qualsevol espai de l’escola.
  4. L’adquisició de les competències digitals per part del nostre alumnat.
  5. L’ajut institucional per atendre l’atenció a la diversitat.

+INFORMACIÓ

Introduïm la ROBÒTICA a la nostra escola, des d’I3 a 6è, per desenvolupar i implementar entorns d’aprenentatge basats en l’ús de robots.

El robot esdevé un FACILITADOR per abordar activitats educatives quotidianes de forma pràctica i engrescadora.

El CÒDING (programació) és fonamental per a la robòtica educativa: els robots segueixen les instruccions donades mitjançant un programa(el codi).

La programació ens permet exercitar i entrenar el PENSAMENT COMPUTACIONAL i és un clar estímul per a la resolució de situació problemes. La finalitat és que el nostre alumnat pugui transformar una intuïció en un procés resolutiu, i així resoldre reptes observant, pensant, dissenyant, creant, construint i aplicant coneixements.