Ús WhatsApp

zol-12

Fem d’aquesta eina un bon ús per millorar la comunicació ESCOLA-FAMÍLIA, pel bé dels infants, del nostre alumnat i de la responsabilitat que tenim tots i totes.

Els grups de Whatsapp de les famílies creats d’una mateixa classe s’han popularitzat en els darrers anys. Aquests fòrums són una eina que serveix per gestionar la relació amb l’escola, compartir dades d’interès de forma ràpida i resoldre dubtes, però també poden perdre la seva utilitat si proliferen les discussions, la indignació i la crítica irreflexiva.

A la reunió de famílies del curs 2014-15  es va debatre sobre la necessitat de fer un bon ús de les xarxes socials, i d’entre elles, el whatsApp. Els acords presos s’han ratificat a la trobada de famílies delegades, del dia 27 d’octubre de 2015.

Aquest sistema de missatgeria instantània podrà ajudar-vos a establir una comunicació profitosa, però sempre que tingueu en compte una sèrie de normes:

• A l’inici de cada curs la persona delegada de l’aula consultarà amb la resta de famílies i es crearà el grup de WhatsApp. El/la delegat/a informarà de les normes d’ús d’aquest mitjà de comunicació a  totes les famílies.
  • El grup de WhatsApp de classe  no és un grup d’amics i amigues; així que ha de cenyir-se a assumptes de gestió escolar.
  • Els temes a tractar en el grup seran sempre temes relacionats amb la comunitat educativa, en quant a funcionament i organització.
  • El grup de  WhatsApp de classe no es pot utilitzar com a eina de comunicació dels deures d’escola. No us convertiu en l’agenda dels/de les vostres fills/es.
  • Els temes de caire personal i els que puguin afectar a l’alumnat s’han d’evitar. La llei protegeix al menor i qualsevol acte en contra pot ser considerat delicte.  (Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència).

Si seguim  totes aquestes normes, Whatsapp podrà esdevenir una valuosa eina de suport en l’educació dels/de les vostres fills/es.