Lliurament de carnets Patrimonia’m

IMG_8379

El passat 23 de febrer va tenir lloc a la nostra escola el lliurament dels carnets de “patrimoniadors” als alumnes de 5è.

Aquest acte forma part del projecte “Patrimonia’m” que realitzem conjuntament amb el Museu d’Història de la Ciutat (MUHBA).

L’escola, i en especial els alumnes de 5è, patrimonien un vestigi de la ciutat, en el nostre cas, la domus romana del carrer de la Fruita; l’estudien, el visiten, i es converteixen en experts capaços d’explicar-ho als seus amics i familiars.

Imma Masdevall i Cristina Izquiano, en nom del MUHBA, van lliurar als nens i nenes de 5è els carnets que els acrediten com a patrimoniadors i que els permetran accedir gratuïtament a les instal·lacions del  museu a ells i els seus acompanyants.

La Hongzhao, l’Estarlin, la Bianca i en Daniel, en nom de tots els seus companys van dirigir unes paraules a tots els assistents; les podeu llegir si cliqueu “llegeix més”

Bon dia:
En primer lloc us volem donar les gràcies; les gràcies als monitors del Museu que ens han explicat moltíssimes coses cada vegada que hem anat a fer les visites, i les gràcies a vosaltres per donar-nos aquests carnets de patrimoniadors.
Per nosaltres ser patrimoniadors és un privilegi, és molt important perquè significa que hem fet un bon treball. També vol dir que hem de cuidar la ciutat, les restes històriques i ensenyar i explicar als altres tot allò que hem aprés. És com fer de mestres per als altres. Les nostres mestres ens han explicat que per poder ser patrimoniadors cal ser grans i responsables, ser ciutadans respectuosos amb tothom.
Patrimoniem la domus del carrer de la Fruita, que era la vivenda d’un ric patrici de Barcino. Això ha fet que investiguéssim com vivien en aquell temps, com eren les cases, que menjaven, a que es dedicaven. Hem après que la major part dels habitants de la ciutat no vivien en domus, sino en insulae, com els nostres blocs de pisos; també hem aprés que tothom té dret a una vivenda digna.
Per a fer aquest projecte hem fet moltes visites, hem treballat molt i hem aprés moltes coses. A la classe hem treballat en grups cooperatius i ens hem ajudat entre nosaltres. Ens hem esforçat i hem tingut dubtes que al final hem resolt amb els companys i els mestres.
Nosaltres hem gaudit molt de totes les activitats i voldríem que en el futur uns altres nens també en gaudeixin.
Per acabar, ens comprometem a explicar tot el que hem après als nostres pares i amics perquè ells també poden aprendre.
Moltes gràcies a tots.