Entrevistem a l’ Annette Cabelli, supervivent d’Auschwiz

junts

Aquest curs hem estat treballant el tema de l’Holocaust conjuntament amb nois i noies de 1r de batxillerat de l’institut XXV Olimpíada.

Hem fet dues trobades i una exposició conjunta i el dilluns 13 de Juny vam tenir una gran sorpresa. Va venir una supervivent del camp d’extermini d’Auschwiz, acompanyada d’una professora d’espanyol que es diu Linda Calvo ,que ensenya castellà antic a un institut de Niça.

Ho vam fer acompanyats d’uns alumnes de l’institut XXV OLIMPÍADA , de 1r de batxillerat. Ho van organitzar : Pau Navarro i Montse Palou . L’acte es va celebrar al teatre polivalent de l’ escola.

L’ Annette Cabelli ens va explicar cosses de la seva vida durant la guerra, de la seva experiència al camp d’extermini on va anar amb 17 anys, de la pèrdua de la seva família. Desprès li vam fer preguntes que havíem preparat entre tots els alumnes.

Per finalitzar l’acte l’Annette i la Linda van cantar juntes una cançó sefardí que es diu “Las llaves” que recorda l’expulsió d’Espanya del poble jueu el 1492.

Va ser molt emocionant escoltar la seva història, entretinguda i a la vegada trista.

Vam aprendre les cosses bones i dolentes d’aquell temps. I vam poder valorar la sort que tenim ara de poder estudiar cada dia.

Vam gravar el seu testimoni i quan ho tinguem editat us ho farem saber.

Aqui podeu veure les fotografies.

Lamya i Fátima