ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT

L’AMPA és una associació formada per aquelles famílies amb fills i filles que són alumnes de l’Escola Mas i Perera. Per norma general, cada unitat familiar sol·licita un alta com a soci i fa un únic pagament de la quota durant el curs acadèmic. S’entén que el subjecte que esdevé soci és la família en sí, no l’individu (ja sigui pare, mare o tutor legal).

L’Assemblea General. És l’òrgan format per tots els socis i en el que recau el poder sobirà de l’Associació. El costum democràtic i integrador de la nostra AMPA ha permés l’assistència de més d’un membre per família a les assemblees, donant veu a tots aquells que s’hi fan presents.

Aquest mateix costum ens ha encaminat a la recerca del consens a l’hora de prendre decisions en qualsevol nivell; no obstant, en aquelles ocasions en que es fa necessari recòrrer a les votacions, hem de recordar que només es permet un vot per família.

L’Assemblea és, tanmateix, qui escull i ratifica als membres de la Junta Directiva, sempre d’acord amb el procediment i els plaços establerts en els Estatuts.

La Junta Directiva. És l’òrgan de govern de l’Associació. Està format per aquells membres que, després de ser escollits i ratificats en Assemblea constituent, esdevenen vocals de la Junta.

Atenent als Estatuts, la Junta tindrà com a mínim els càrrecs de President/a, Vicepresident/a, Secretari/a i Tresorer/a, així com tots aquells vocals que resultin de l’anterior votació o de posteriors incorporacions que s’afegiran a la Junta de forma temporal i que seran ratificats en la primera Assemblea que es torni a convocar.

>>> Informació sobre els actuals membres de la Junta
Comissions de Treball. La Junta Directiva s’organitzarà internament en Comissions de Treball per fomentar la feina en equip i assegurar-ne la continuïtat dels serveis i projectes. Cada Junta Directiva serà lliure d’organitzar-se de la forma més convenient en base a les característiques i disponibilitat dels seus membres, així com a les necessitats de cada moment.

Delegats de Classe. Es el conjunt de pares i mares escollits per cadascuna de les classes amb l’objectiu principal de canalitzar la informació des dels pares del grup cap al professor/a o tutor/a i cap a l’AMPA, i vicerversa. Alhora, restaran en contacte permanent amb la Junta de l’AMPA mitjançant el Coordinador de Delegats (que serà un dels vocals de la Junta) i seran part fonamental en la dinamització de la vida escolar a nivell de famílies.

Voluntariat. Formaran aquest grup tots aquells pares i mares que ofereixin la seva col·laboració de forma puntual, o bé de forma permanent donant suport a qualsevol de les Comissions de Treball (però sense formar part de la Junta Directiva com a vocal). Aquest és el grup de persones que, depenent del seu número i la seva involucració, permetrà dur a terme tots aquells projectes que la Junta té latents o que els pares i mares poden proposar.

Serveis administratius. El caràcter voluntari i no lucratiu que carateritza l’Associació s’extén a la tasca dels membres de la Junta. Malgrat tot, comptem amb una persona contractada a temps parcial i que resulta imprescindible per tenir actualitzat el devenir del dia a dia. Volem fomentar els Delegats de Curs i la pròpia web com a principals punts de comunicació, sense oblidar les notes que reben els vostres fills i filles, les reunions, les assemblees, etc. Si, tot i exhaurir aquestes vies, teniu dubtes o suggerències sense resoldre o atendre, també podeu trobar a l’Antònia al despatx de l’AMPA en els horaris habilitats a tal efecte.