Història

La història de la nostra escola és llarga però la concretarem d’una manera resumida. Al principi dels temps teníem les escoles velles anomenades “Agrupación escolar mixta” i aquestes s’havien quedat petites per encabir tots els alumnes que hi havia matriculats.

Es feia concentració escolar, és a dir, els alumnes de 3r, 4t i 5è anaven a classes a Barbens i els de 6è, 7è i 8è (segona etapa) venien a Ivars. Aquesta era la política educativa del moment, però les instal·lacions no podien satisfer les necessitats del nou alumnat.

Va néixer, doncs, la proposta de construir un nou edifici. Es començà a moure fils i la maquinària burocràtica per posar en marxa el projecte.

L’Ajuntament havia de fer la seva part de feina i proporcionar el terreny per a la nova construcció. Finalment es va fer la cessió dels terrenys. El lloc era ampli, una finca que havia estat propietat del bisbat de la Seu d’Urgell, situada al costat de l’ermita Mare de Déu de l’Horta. Així es va iniciar l’edificació de la nova escola per l’empresa de construcció Josep M. Badia.

A partir de l’any 1995 s’han dut a terme diferents obres de reforma i millores i actualment tenim un espai de menjador completament actualitzat.

Així ja fa 34 anys que estem fent escola!!