Biblioteca Teresa Reverter

La biblioteca de la nostra escola forma part del programa Puntedu del Departament d’Educació. Els alumnes realitzen una sessió setmanal on s’expliquen contes, es llegeixen llibres col·lectivament i individualment i es presenten llibres que els alumnes han llegit a casa. A més, també disposa de servei de préstec de llibres i material audiovisual.

Explora el fons de la biblioteca

Objectius generals

Entenem l’aprenentatge de la lectura com una progressió ascendent en l’adquisició de la comprensió lectora de textos cada cop més complexos.

• Aprendre a través de la lectura

Estimular l’ús de textos de diferents tipus i registres com a eina de consulta que ajudi a desenvolupar la capacitat de recerca, així com la de discernir críticament la informació rebuda.

• Gaudir amb la lectura

Desvetllar en els infants la curiositat pels llibres, descobrir que llegir és una cosa divertida i entretinguda i incentivar-los a la utilització dels llibres com a eina de lleure.
Formar lectors amb criteri propi, que sàpiguen valorar els textos literaris que arriben a les seves mans.

• Formar usuaris

Fer-se responsables dels llibres que agafen en préstec i/o consulta.
Aprendre els procediments de consulta per trobar la informació que es busca.
Conèixer quins són els criteris de catalogació emprats en l’ordenació dels llibres a les biblioteques per tal de trobar el llibre desitjat.