Alumnes de l’Escola Miquel Martí i Pol de Barberà visiten la nostra escola.

Durant dos dies els alumnes de 5è de  l’Escola Miquel Martí i Pol han visitat la Sardana amb un objectiu ben clar. Volien veure com és això de tenir un laboratori en un centre escolar. Han pogut veure de primera mà com ha d’estar pensat aquest espai, quin són els materials imprescindibles, quines són les avantatges de tenir-ho i en definitiva han comprovat que en aquesta aula ells són els principals protagonistes en el procés d’aprenentatge mitjançant l’experimentació.

Han pogut realitzar tres activitats ben definides. Per un banda, veure els diferents aparells, les seves principals funcions i avantatges i iniciar-se en el seu ús: lupes binoculars, microscopis,els prismàtics i la mòtic i la seva connexió amb els ordinadors.

D’altra banda,entrar en contacte amb alguns éssers vius: insecte pal, l’escarbat de la farina i cucs de seda.

I finalment,realitzar una pràctica d’un dels temes que havien treballat al llarg d’aquest curs que era l’aparell respiratori i per tant han tingut l’oportunitat de fer la dissecció d’un pulmó.

Ha estat una experiència molt enriquidora per totes dues escoles, tant per l’equip de mestres com per als propis infants. Veure les cares de satisfacció i d’entusiasme d’aquests alumnes i rebre els seus agraiments ha estat la millor de les recompenses.