Llengua anglesa

A la nostra escola, s’inicia l’anglès a P3 treballant en petis grups.

Hem comprovat que introduir la llengua estrangera a l’Etapa Infantil té avantatges per a l’alumnat: la motivació, la facilitat de pronunciació, la reproducció de l’accent o l’entonació. El fet de treballar en grups reduïts dóna a cada alumne/a l’oportunitat de manifestar-se oralment en la llengua que està aprenent.

A l’Etapa Primària es combina l’aprenentatge de la gramàtica amb la pràctica oral de totes aquelles estructures i el vocabulari que durant l’Etapa Infantil s’ha anat interioritzant mitjançant contes, cançons i l’exposició a la llengua estrangera. Això facilita que aquest vocabulari passiu esdevingui actiu i es faci servir l’anglès per comunicar-se sense inhibicions, mostrant interès per totes les formes d’expressió, verbals i no verbals. Desdoblem els grups per poder treballar amb un nombre petit d’alumnes, i així fomentar el treball oral i la interacció amb l’alumnat.

Els objectius que orienten el projecte són:

• Aconseguir que l’alumnat visqui la Llengua Anglesa com un mitjà més de comunicació.
  • Ampliar l’àmbit d’ús de l’anglès al llarg de l’Educació Infantil i Primària, perquè l’alumnat assoleixi un nivell de comunicació eficaç per entendre’s i expressar-se en anglès.
  • Promoure l’aprenentatge significatiu de la llengua anglesa.