L’ESCOLA

La nostra Escola forma part d’una realitat educativa que té com a marc de referència l’Escola Pública. En aquest marc ideològic i legal desenvolupa la seva activitat.

A l’Escola l’Alzina ens identifiquem com un centre que vol proporcionar una educació integral al seu alumnat i desenvolupar al màxim les seves capacitats i la seva personalitat.

Som una Escola oberta i plural, on entenem la diversitat com un aspecte que s’ha de potenciar i tenir-ne cura per tal que tots els infants s’hi sentin acollits. Per això treballem per aconseguir la inclusió de tot l’alumnat, vetllant perquè tothom pugui participar d’un entorn educatiu compartit.

Diversifiquem metodologies i fem projectes, ambients, espais de lliure circulació, tallers, treball interdisciplinar, padrinatge… Apostem per un treball transversal on encabim les tecnologies, el treball en equip, l’autonomia, l’esperit crític, el treball dels valors, l’adquisició de les competències… per despertar en els infants el gust per aprendre, experimentar i poder apropar-nos, així, a les necessitats de cadascú i fer una educació més personalitzada respectant els diferents ritmes d’aprenentatge.

La comunicació és fonamental per relacionar-nos i també per poder accedir als coneixements, i per això parlar, llegir i escriure tenen una gran importància en el nostre dia a dia, en el qual proposem activitats significatives on el nostre alumnat pugui experimentar i posar en pràctica les tres llengües que s’imparteixen al centre.

Estem compromesos amb el respecte i la conservació del medi ambient i un model de desenvolupament sostenible, i per això estem dins la xarxa d’Escoles Verdes i participem en el Projecte de Socialització de Llibres de Text.

Som una Escola familiar on hi ha un bon clima de convivència, on les activitats cooperatives entre l’alumnat de diferents cursos (padrinatge, tallers, sortides, colònies a final de cicle, celebracions…) formen part del nostre dia a dia. Creiem que una bona educació emocional i una acció tutorial intensa afavoreix el benestar dels nostres nens i nenes, assentant les bases per poder relacionar-se amb els altres i assolir millor els aprenentatges.

Les famílies són una peça clau dins el nostre projecte d’escola, i alumnes, pares i mestres treballem plegats dia a dia.  Obrim l’escola en les celebracions, les famílies participen en tallers i activitats d’aula, en xerrades, l’AMPA organitza activitats…

Som una Escola oberta a la comunitat educativa i al nostre entorn, que prepara el seu alumnat per a l’exercici d’una ciutadania responsable, participant activament en la vida social, fomentant habilitats per al diàleg i la resolució pacífica de conflictes, per tal d’adaptar-se i fer front als continus reptes i situacions que la societat actual planteja.