Cicle Superior

En aquest cicle es consolida l’Etapa Primària i s’apliquen les estratègies i aprenentatges escolars apresos  als altres cicles  amb la mirada posada en l’Educació Secundària.

Es treballa per al perfeccionament de la lectoescriptura i en la seva utilització com a una eina diària i competencial en la vida quotidiana de l’infant. La lectura té un protagonisme important com a eina per aprendre i per gaudir.

Treballem tenint en compte les característiques i capacitats de cada alumne. En aquesta etapa els ajudem a consolidar els aspectes personals, cognitius i emocionals per tal de poder afrontar el seu futur amb èxit. Les diferents àrees de treball s’interrelacionen entre elles i amb l’entorn social i natural proper i global de l’alumne.

Combinem diferents metodologies de treball. Fem servir el llibre de text com a guia d’aprenentatge i ho complementem amb altres materials, noves tecnologies i recursos propis, tenint en compte els interessos i necessitats de l’alumnat.  Ens organitzem per poder fer grups flexibles i desdoblaments ens les àrees de llengua (català, castellà i anglès), matemàtiques i música. A més dediquem una tarda al treball de projectes.

Participem en el projecte E-TWINNING, que és una iniciativa que fomenta l’establiment d’agermanaments escolars i el desenvolupament de projectes de col·laboració a través d’internet entre centres de països europeus. eTwinning és una acció educativa de la Comissió Europea que forma part del programa Erasmus+.

Hem iniciat una subscripció a l’aplicació educativa de Google per als centres escolars anomenada GSuite for Education, on l’alumnat pot accedir a diferents aplicacions, com el google classroom, una plataforma on el mestre proposa activitats perquè siguin enviades a través d’aquest format digital i penjar informació i contingut per l’alumnat.

Treballem l’educació emocional dels nens i nenes i la convivència entre l’alumnat, i participem en el programa Happy 8-12.

Es dóna protagonisme als diferents grups per tal de potenciar el sentiment de pertinença,  la cohesió i l’autoestima. Els nois i noies de 5è, dins l’àrea de música, participen a la “Cantània”, activitat de cant coral a nivell de Catalunya que es fa a l’Auditori. Els nens i nenes també col·laboren, des de l’àrea d’angles,   a la festa de la castanyada preparant activitats de Halloween per a l’alumnat de Primària. El grup de  6è prepara, des de l’àrea de Educació Física, balls per Carnestoltes. Coincidint amb la Diada de Sant Jordi  representen dues obres de teatre a la Joventut Catòlica per a la resta de l’escola.

Apostem pel padrinatge entre l’alumnat per tal d’afavorir la convivència, el respecte i l’autonomia personal. El grup de 5è és padrí de la classe de P3. El grup de 6è és el padrí dels alumnes de Cicle Inicial en diferents activitats com l’aprenentatge matemàtic, sortides, pati-parc…

En l’àrea d’Educació Física es treballa el ball i els esports, i es conviden monitors especialitzats per perfeccionar amb l’alumnat diferents activitats físiques. També es participa en Jornades Esportives del poble.

Fem sortides pedagògiques per conèixer el medi natural, social, econòmic  i cultural de la comarca i de Catalunya. També fem visites i activitats relacionades amb el món de l’art, la música i  la llengua anglesa.

L’alumnat de sisè realitza una estada en una casa de colònies  a final de curs  on practiquen diferents activitats  esportives i de natura.