Cicle Inicial

Al Cicle Inicial de l’Etapa Primària es van adquirint els hàbits personals i de treball que permetran avançar en aquesta nova etapa de manera positiva.

En aquest cicle es consolida  un dels eixos fonamentals  dels futurs aprenentatges: la lectoescriptura.

Donem molta importància a la lectura i afavorim que els nostres alumnes siguin uns bons lectors, gaudint de la lectura i aconseguint hàbits lectors. Ho fem a través de lectures guiades, audicions preparatòries, lectura en veu alta, ús de la biblioteca de classe…

Treballem tenint en compte les característiques de cada alumne, potenciant  i ajudant a desenvolupar tots els aspectes personals, cognitius i emocionals que faran que el nen o nena sigui capaç de ser més autònom, responsable i competent en els diferents àmbits de la vida.

Treballem relacionant les  diferents àrees de treball, amb continguts propers a la vida i als interessos dels alumnes, intentant aconseguir la construcció del seu pensament i la del  seu propi aprenentatge.

Al llarg del Cicle Inicial emprem diferents metodologies de treball per tal de que cada alumne pugui assolir els continguts i desenvolupar el seu potencial, respectant els diferents ritmes personals de maduresa. Així treballem en racons, agrupaments reduïts, grups desdoblats, intentant integrar el treball cooperatiu en el dia a dia de l’escola, per tal de fomentar l’ajut i la col·laboració  entre l’alumnat i en algunes activitats amb l’ajut dels padrins.

Al llarg del cicle treballem projectes per fomentar la recerca d’informació, l’autonomia i el treball en equip.

L’expressió artística la treballem en tallers.

A cada taller va un grup integrat per nens i nenes de primer i segon. Aquesta estratègia d’ensenyament-aprenetatge permet que l’alumnat conegui diferents tècniques artístiques i a l’hora enforteix les relacions entre alumnes de diferents cursos, afavorint la convivència i la creació d’un bon clima escolar.

Fem sortides pedagògiques relacionades amb els continguts que estem treballant a  l’aula i que permeten conèixer el medi natural, social i cultural que els envolta. També realitzem  visites i activitats relacionades amb el món de l’art i la llengua anglesa. A segon realitzem una estada en una casa de colònies.

L’alumnat de cicle inicial participa setmanalment en l’activitat de piscina.