Aprenentatge Cooperatiu

Un dels objectius bàsics del nostre centre, basant-nos en un enfocament inclusiu de l´educació, és que els nostres alumnes, a l´escola, aprenguin a conviure, a dialogar, a ser solidaris, a respectar les diferències… En definitiva, tal com diu J.Delors ( 1996) “ que aprenguin a ser i aprenguin a conviure , a més d´aprendre a saber i aprendre a saber fer “.

Segurament, en un moment o altre de la nostra escolarització, hem pogut comprovar que , a vegades, ens ha resultat més fàcil entendre una cosa quan ens l´explicava un company/a de la classe que no pas quan ens l´ explicava el nostre mestre. I és que la interacció entre iguals de caràcter cooperatiu és un factor molt important en l´aprenentatge, al costat, és clar, de la interacció que s´estableix entre el mestre o la mestra.

Per poder facilitar als nostres alumnes un aprenentatge cooperatiu en les nostres aules, el claustre de professors del nostre centre ha participat en diversos cursos de formació i seminaris impartits per la UVIC ( Universitat de Vic. Facultat d´Educació. Laboratori de Psicopedagogia ).

En l´actualitat portem uns anys treballant per tal que els nostres alumnes aprenguin de manera cooperativa , sense deixar de banda altres sistemes organitzatius com el treball per parelles, en gran grup, el treball individual o el treball per racons. I hem pogut constatar, mitjançant l´avaluació, que els resultats obtinguts ens encoratgen a seguir endavant.

Bibliografia: Article Pere Pujolàs (Escola d’Estiu 2010. Rosa Sensat)