A-cordant

L’ajuntament de Sabadell juntament amb músics de la Orquestra Simfònica, alumnes del conservatori de Sabadell i empreses privades que el financien han fet possible el projecte A’cordant que es durà a terme a dues escoles de Sabadell, la nostra i l’escola Agnès Armengol.

El projecte A’cordant neix amb el propòsit d’oferir nous recursos per abordar les realitats de l’entorn de l’alumnat a partir de l’aprenentatge artístic, desenvolupar habilitats instrumentals a través del violí, la viola i el violoncel i potenciar la cohesió social partint sempre de l’excel·lència en les activitats i

la interacció entre el centre, les famílies i el barri. Els nens i les nenes aprendran a tocar els instruments i aquest serà el vehicle de transformació de la seva realitat, involucrant directament les famílies i l’entorn del projecte.

El projecte vol complementar les estructures del sistema educatiu formal educant no només des d’un punt de vista instrumental sinó que a més té el propòsit de vetllar pel desenvolupament de competències socials, comunicatives i relacionals dels seus destinataris, crear espais de cooperació entre els agents implicats (alumnes, famílies, entitats del barri) i generar processos de reflexió individual i col·lectiva. En aquest context i entenent que la música és una font inexorable de creixement personal i de l’entorn, entenem aquest projecte d’aprenentatge com un model alternatiu i innovador de transformació social.

Aquest projecte que inicien els alumnes de 4rt tindrà una continuïtat fins a 6è i com a cloenda cada curs es farà un concert a la Faràndula a final de curs.

Us deixem un enllaç on explica el projecte i una foto del diari Sabadell.

El divendres 28 d’octubre es van fer la presentació del projecte A-cordant a l’escola. Alguns alumnes van fer una petita demostració de tot allò que estan aprenent gràcies a aquest projecte. Us deixem l’article que el diari Sabadell ha escrit i una petita mostra de fotografies de la presentació del projecte i la roda de premsa posterior.
Us deixem un enllaç a ràdio Sabadell.