L’escola Joaquim Blume de Sabadell inicia un projecte d’innovació educativa en aliança amb el Centre de Recerca Matemàtica

Barcelona, 5 d’abril de 2018

Avui s’ha presentat a l’escola Miralletes de Barcelona l’extensió del programa “Magnet, aliances per a l’èxit educatiu” (www.magnet.cat), impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB, que compta amb la implicació d’alguns ajuntaments, com el de Sabadell.

Aquest programa promou l’aliança d’un centre educatiu amb una institució d’excel·lència en un camp del coneixement específic. Aquesta aliança ha de permetre al centre educatiu desenvolupar un projecte educatiu innovador i de qualitat, un projecte atractiu, que tingui magnetisme i que es converteixi en un projecte de referència en el seu territori, tant per les famílies com per la comunitat educativa. El programa està inspirat en les Magnet Schools dels Estats Units, que funcionen des dels anys setanta.

Les institucions que hi participen són institucions de referència i excel·lència en un camp de coneixement específic (ciència, tecnologia, art, comunicació audiovisual, etc.) que tenen un compromís educatiu amb la societat, i una gran capacitat de transferir innovació i coneixement.

El projecte de l’escola Joaquim Blume

L’escola Joaquim Blume de Sabadell es va presentar a la convocatòria d’enguany i ha estat un dels centres educatius seleccionats per desenvolupar aquest projecte d’innovació durant els propers 4 anys.

Amb el lema “Al Blume, tots comptem. Suma-t’hi!”, l’escola Joaquim Blume comença una aliança amb el Centre de Recerca Matemàtica, que li permetrà desenvolupar un projecte d’innovació educativa amb la matemàtica com a eix vertebrador.

Les matemàtiques formen part del dia a dia de les persones i permeten desenvolupar capacitats intel·lectuals molt importants per a la formació global de l’alumnat.

Les matemàtiques seran el centre del programa educatiu de l’escola, però unes matemàtiques basades en les persones i orientades a la comprensió del món per poder-hi actuar amb sentit crític. I aquest enfocament el saben transmetre molt bé els investigadors del Centre de Recerca Matemàtica.

Per a l’equip educatiu és també un repte formar-se i aplicar aquest canvi de paradigma per fer que les matemàtiques siguin més competencials i s’apropin a la realitat que ens envolta.

El programa Magnet és una oportunitat per a l’escola per oferir un aprenentatge adaptat a les necessitats formatives de l’alumnat en la societat actual, implementant noves metodologies de treball. Amb una formació i acompanyament constants i amb l’aliança amb un institució de prestigi, el centre educatiu avança cap a un enfocament multidisciplinari i un aprenentatge significatiu, que situa l’alumne al centre.

El creixement del programa Magnet

Els impulsors d’aquest programa han presentat avui els 9 centres educatius que aquest curs comencen una aliança amb una institució de referència, i la convocatòria que s’obre aquest mes d’abril per seleccionar 15 centres més que s’incorporaran el curs vinent al programa. El programa anirà creixent fins arribar a les 45 aliances magnet al 2020. Aquest creixement respon a l’interès de les diverses administracions i entitats implicades per impulsar l’equitat i la innovació en els centres educatius i crear escoles i instituts de referència que siguin atractius per a una gran diversitat de famílies.

Carme Ortoll, directora general d’Educació Infantil i Primària del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya; Rafael Homet, diputat d’Educació de la Diputació de Barcelona; Anna Cros, directora de l’ICE de l’UAB; Marta Comas, cap de l´Àrea d´Innovació, Programes i Formació del Consorci d’Educació de Barcelona; i Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill, han anunciat avui aquesta aposta clara pel programa Magnet, com a una eina per impulsar projectes innovadors als centres educatius, i han fet un balanç dels resultats de la prova pilot que s’ha dut a terme durant els darrers 5 anys.

Aquesta prova pilot ha permès constatar que aquest programa té efectes molt positius pel que fa al desenvolupament d’estratègies educatives innovadores, la cohesió dels equips docents, i les expectatives de l’alumnat i les seves famílies; i que pot enfortir els projectes dels centres educatius i afavorir que recuperin la seva capacitat d’atraure les famílies del seu entorn.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *