Òrgans unipersonals

1.- ESTRUCTURA ORGANITZATIVA
1.1.- Òrgans unipersonals de govern:
1.1.1.- Director
Són funcions del director:
. Tenir la representació del centre, representar l’Administració educativa en el centre i fer arribar a aquesta Administració els plantejaments, les aspiracions i les necessitats de la comunitat educativa.
. Dirigir i coordinar totes les activitats del centre, sense perjudici de les competències atribuïdes al claustre de professors i al Consell Escolar.
. Formular, quan escaigui, la proposta inicial de Projecte Educatiu i les modificacions i adaptacions corresponents, posar el Projecte Educatiu a disposició de l’administració educativa i impulsar, d’acord amb els indicadors de progrés, l’avaluació del Projecte Educatiu i, eventualment, la dels acords de corresponsabilitat.
. Assegurar l’aplicació de la carta de compromís educatiu, del Projecte Lingüístic i dels plantejaments tutorials, coeducatius i d’inclusió.
. Impulsar l’elaboració i l’aprovació de les normes d’organització i funcionament del centre i dirigir-ne l’aplicació, establir els elements organitzatius del centre determinats pel Projecte Educatiu i impulsar i adoptar mesures per millorar l’estructura organitzativa del centre.
. Proposar, d’acord amb el Projecte Educatiu i les assignacions pressupostàries, la relació de llocs de treball del centre i les modificacions successives, així com la definició de requisits o perfils propis d’alguns llocs de treball.
. Orientar, dirigir i supervisar les activitats del centre, dirigir l’aplicació de la programació general anual i vetllar perquè s’aprovin un desplegament i una concreció del currículum coherents amb el Projecte Educatiu i garantir-ne el compliment.
. Gestionar el centre, d’acord amb l’Article 99.1 de la Llei d’Educació. Això comporta, amb les limitacions aplicables a cada cas:
. La gestió del professorat, del personal d’atenció educativa i del personal d’administració i serveis.
. L’adquisició i contractació de bens i serveis.
. L’adquisició i l’ús dels recursos econòmics del centre.
. L’obtenció i l’acceptació, si escau, de recursos econòmics i materials addicionals.
1.1.2.- Cap d’estudis:
Correspon al cap d’estudis la planificació, el seguiment i l’avaluació interna de les activitats del centre, i la seva organització i coordinació, sota el comandament del/la director del col·legi.
Són funcions específiques del cap d’estudis :
– Coordinar les activitats escolars reglades, tant en el si del centre com amb els centres públics que imparteixen l’educació secundària obligatòria, als quals estigui adscrit. Coordinar també, quan escaigui, les activitats escolars complementàries i dur a terme l’elaboració de l’horari escolar i la distribució dels grups, de les aules i altres espais docents segons la naturalesa de l’activitat acadèmica, escoltat el claustre.
– Coordinar les activitats extraescolars en col·laboració amb el consell escolar del centre i les associacions de pares. Coordinar les relacions amb els serveis educatius
del Departament d’Educació i especialment amb els equips d’assessorament psicopedagògic.
– Substituir el director en cas d’absència, malaltia o vacant.
– Coordinar l’elaboració i l’actualització del projecte curricular de centre i vetllar per l’elaboració de les adequacions curriculars necessàries per atendre la diversitat dels ritmes d’aprenentatge i la singularitat de cada alumne, especialment d’aquells que presentin necessitats educatives especials, tot procurant la col·laboració i participació de tos els mestres del claustre en els grups de treball.
– Vetllar perquè l’avaluació del procés d’aprenentatge dels alumnes es dugui a terme en relació amb els objectius generals d’àrea i d’etapa i en relació amb els criteris fixats pel claustre de professors en el projecte curricular de centre. Coordinar la realització de les reunions d’avaluació i presidir les sessions d’avaluació de fi de cicle.
– Vetllar per la coherència i l’adequació en la selecció dels llibres de text i del material didàctic i complementari utilitzat en els diferents ensenyaments que s’imparteixen a l’escola.
– Coordinar la programació de l’acció tutorial desenvolupada en el centre i fer-ne el seguiment.
– Coordinar les accions d’investigació i innovació educatives i de formació i reciclatge del professorat que es desenvolupin en el col·legi, quan s’escaigui.
i. Aquelles altres que li siguin encomanades pel director o atribuïdes per disposicions del Departament d’Educació.
1.1.3.- Secretari
Correspon al secretari dur a terme la gestió de l’activitat econòmica i administrativa del col·legi, sota el comandament del director, i exercir, per delegació seva, la prefectura del personal d’administració i serveis adscrit al col·legi, quan el director ho determini.
Són funcions específiques del secretari:
– Exercir la secretaria del claustre i del consell escolar i aixecar les actes de les reunions que celebrin.
– Tenir cura de les tasques administratives del col·legi, atenent la seva programació general i el calendari escolar.
– Estendre les certificacions i els documents oficials del col·legi, amb el vist i plau del director.
– Dur a terme la gestió econòmica del centre, la comptabilitat que se’n deriva i elaborar i custodiar la documentació preceptiva. Obrir i mantenir els comptes necessaris en entitats financeres, juntament amb el director. Elaborar el projecte de pressupost de l’escola.
– Vetllar per l’adequat compliment de la gestió administrativa del procés de preinscripció i matriculació d’alumnes, tot garantint que s’adeqüi a les disposicions vigents.
– Tenir cura que els expedients acadèmics dels alumnes estiguin complets i diligenciats d’acord amb la normativa vigent.
– Ordenar el procés d’arxiu dels documents del centre, assegurar la unitat dels registres i expedients acadèmics, diligenciar els documents oficials i custodiar-los.
– Confeccionar i mantenir l’inventari general del centre.
– Vetllar pel manteniment i conservació general del centre, de les seves instal·lacions, mobiliari i equipament d’acord amb les indicacions del directori les disposicions vigents. Tenir cura de la seva reparació quan correspongui.
– Dur a terme la correcta preparació dels documents relatius a l’adquisició, alienació o lloguer de béns i els contractes de serveis i subministraments, d’acord amb la normativa vigent.
– Aquelles altres funcions que li siguin encarregades pel director de l’escola o atribuïdes pel Departament d’Educació.