Història

L’escola JOAN XXIII es troba ubicada al barri de Les Arenes i començà el seu funcionament en el mes de novembre de 1965. Les Arenes és un barri nascut a mitjans del segle XX a l’extrem oriental del districte 6, al nord-est de la ciutat de Terrassa, arran l’ampli llit fluvial de la riera que dóna nom al barri i limitat pel ferrocarril i els descampats propers al bosc.

colegi-magdalena-rosell colegi-joan-xxiii

Avui dia conformen el barri: “Les Arenes – La Grípia – Can Montllor” que té una població d’uns 14.000 habitants. El principal tret definidor de l’escola JOAN XXIII és que va néixer d’una iniciativa social endegada per un frare escolapi, el pare Alexandre Garcia, que arran la riuada de 1962 va organitzar tot el moviment associatiu del barri. D’aquesta iniciativa van sortir múltiples millores per al vell barri de Les Arenes i una d’elles va ésser l’escola.

padre-chinchachoma padre_chinchachoma2 P1040547

P1040545

Aquesta escola pública ha continuat funcionant i millorant al llarg del temps i ha esdevingut l’actual centre on s’atenen a 460 alumnes.

P1040535