Suport Vital Bàsic

L’escola Joan Baptista Serra compta, juntament amb l’institut Sòl-de-Riu, amb un DEA col·locat a la paret exterior de l’escola. Un Desfibril·lador Extern Automàtic és un aparell que pot administrar una descàrrega elèctrica controlada al cor d’una persona quan aquesta es troba en parada cardíaca. Quan el cor es para sovint és degut al fet que pateix una fibril·lació ventricular, d’aquí el nom d’aquest aparell, que pot revertir aquesta fibril·lació i restablir la funció cardíaca.

Per aquest motiu bona part del professorat de la nostra escola ha rebut una formació en Suport Vital Bàsic, que incloïa conèixer les accions que s’han de portar a terme en una ressuscitació cardiopulmonar (RCP) i també conèixer el funcionament d’un DEA. De forma resumida, el que cal fer és avaluar si la persona no respira, cridar al 112 i connectar el més prompte possible el DEA, realitzant compressions toràciques i respiracions de rescat mentre aquest no es posa en funcionament. La formació ha estat a càrrec de l’empresa que ha instal·lat el desfibril·lador i també a càrrec de l’Ajuntament, amb Jordi Bort.

A l’àrea d’Educació Física, també els alumnes de 1r i 2n de Primària han treballat i practicat el Suport Vital Bàsic. Primer van vore un conte on se’ls explicava què han de fer en el cas que es troben amb una emergència d’algun familiar o d’alguna persona inconscient, i després van fer un petit teatre per tal d’interioritzar tots els coneixements. La veritat és que s’ho van passar molt bé!!

Si voleu vore com va anar aquesta formació, tot seguit trobareu fotos i vídeo: