Comité ambiental

El comitè ambiental realitza diverses tasques que ens han ajudat a millorar a tenir una escola més sostenible, més ecològica i molt més “verda”.  Vam començar a assignar-nos dos classes per a cada grup d’agents verds, a fi de comunicar a tota l’escola el què i com  havíem de tenir cura del nostre entorn. El nostre primer projecte va ser la “millora de la qualitat del pati”. Com ho vam fer? :

1. Durant una setmana, cada grup d’ agents verds, vam sortir al pati a fotografiar els residus que quedaven després de l’hora d’esbarjo.
  2. Amb les fotografies vam reflexionar que calia millorar alguns aspectes importants.
  3. Vam fer uns cartells per alertar a les classes de la brossa que quedava al pati  i que no es podien portar; ja que creaven residus no biodegradables i feien malbé el mediambient.
  4. Ho vam explicar a les nostres tutories i a les tutories de les classes assignades.
  5. Va millorar força la neteja del pati, però encara calia reforçar el tema. Així que vam fer uns cartells per a recordar la importància de tirar la “Brossa a la bossa” i l’ús de les papereres que tenim al nostre abast.

Durant aquest projecte, va sortir un greu problema amb el pou mort de l’escola, constantment estava embossat i espatllat. Això produïa males olors, a tot l’espai escolar, i el pitjor era quan l’aigua dels wàters sortia cap a fora.
Vam fer una investigació del tema i vam veure que no es feia un bon ús del paper als lavabos, així com que el paper d’assecar les mans no era el més apropiat per a una escola verda (tenia massa cel•lulosa). Què vam fer?:

1. Alertar a totes les tutories que s’havia detectat aquest greu problema i es va explicar que al wàter només es podia llençar paper higiènic.
  2. Vam fer cartells recordatoris a tots els lavabos sobre aquesta norma.
  3. I per últim, i amb el consentiment de la direcció del centre, es va retirar el paper d’assecar les mans i estem esperant a que ens portin un de més ecològic.

Totes aquestes tasques ens han fet veure i reflexionar sobre la importància de mantenir un entorn sostenible i respectuós amb el mediambient, tant dintre com fora de l’escola.
                                         Som el futur del nostre món.

Els Agents Verds de l’escola Salvador Espriu