Serveis digitals



 

L’oferta de serveis digitals constitueix un element molt important de l’engranatge del nostre centre educatiu i es concreta en els següents aspectes:

– Ús d’ipads, tauletes, neetbooks i chromebooks a les aules

L’escola disposa d’Ipads i tauletes Lenovo per iniciar l’alumnat a partir de P3 en el món digital amb el que, inevitablement, s’haurà de preparar per afrontar els reptes del futur. Des d’aquest curs, fins a tercer l’alumnat compta amb un ipad/ tauleta i neetbook propietat del centre per al seu ús individual depenent de l’activitat i sempre que la situació d’aprenentatge ho requereixi.

A partir de quart EP cada alumne/a té un ipad i un neetbook propietat del centre  per a portar a terme les seves tasques acadèmiques. A partir del curs 2021-22 , els alumnes de sisè també disposen d’un chromebook derivat del projecte Pla d’educació digital de Catalunya

D’altra banda, i degut a l’èxit obtingut de la trajectoria del centre amb el treball amb dispositius mòbils Ipads, l’escola ha arribat a un acord amb la consultora d’Apple SETEK per què ofereixi a les famílies que ho desitgin l’adquisició d’un aparell homologat a un preu força econòmic. Els detalls d’aquesta adquisició els fem arribar a les famílies  matriculades a finals de juny o principis de juliol.

En cas d’avaria l’escola disposa d’un fons d’aparells de reserva per tal que l’alumnat afectat pugui treballar amb ell mentre es realitza la reparació.

L’aparell és propietat de la família, però en el seu ús docent caldrà seguir una normativa bàsica que farem arribar a l’alumnat a l’inici del curs.

– Ús de plataformes digitals

Fa anys que el centre va  substituir els tradicionals llibres de paper per materials elaborats pel professorat del centre o plataformes on-line interactives als quals s’accedeix mitjançant un usuari i una contrasenya. Aquesta aposta tecnològica en cap cas elimina l’ús de altres materials manipulatius pedagògics imprescindibles com el llapis i el paper, però permet enllaçar amb activitats d’aprenentatge, vídeos, pàgines WEB i molt altres recursos garantint l’educació competencial en tots els àmbits.

Per tal d’afegir encara més valor als processos matemàtics: resoldre problemes, raonar, connectar, comunicar-se i representar, sense oblidar els continguts, el centre aposta per la plataforma digital Innovamat. La família ha d’abonar el cost d’una llicència anual i un cop l’alumne té l’usuari i la contrasenya es pot connectar als llibres des de qualsevol aparell i ubicació.

 

– Ús d’aplicacions educatives digitals

Cada família del centre  des de p3 fins a sisè i cada alumne a partir de quart de primària disposa d’un compte de correu corporatiu gestionat per l’escola, la qual cosa permet:

  • Una interacció més directa i ràpida professor-alumne- família i alumne-professor-família.
  • L’ús de diferents  eines educatives gratuïtes de l’entorn  Apple : Tasques, keynote, Pages, numbers, Imovie, garage band, swift play ground… i de Google. Google drive: Que permet treballar de forma virtual amb l’ordinador als alumnes, tant de forma individual com grupal. L’utilització de l’aplicació Google classroom en moltes matèries per recollir materials, enviar tasques, etc
  • L’ús d’aquestes eines digitals facilita i permet un funcionament molt més complert dels projectes interdisciplinars que treballa l’alumnat.

– Participació a les xarxes socials

La societat de la comunicació, els recursos tecnològics i la mobilitat laboral i social han obert noves perspectives a la comunicació, intercanvis personals i socials, i ha donat pas a una nova estructura comunicativa entre les persones i les institucions que és la xarxa.
Al nostre centre, les xarxes tenen com a gran potencial la possibilitat de fer intercanvis de tot
tipus i permeten estructurar debats, accions amb més o menys proximitat i, a la vegada, la construcció d’informacions i de coneixement.

Actualment participem a :InstagramTwitterFacebook

– A més…

  • Totes les aules i pràcticament tots els espais de l’escola estan equipats amb projectors PDI o panells interactius (Pissarres Digitals Interactives) i connexió WIFI.
  • Tot i que la normativa especifica diu que els equips han de venir carregats de casa, les aules tenen diversos d’endolls per recarregar els dispositius en cas de necessitat.

 

Aquests recursos ens permeten potenciar les següents línies d’acció:

  • Més atenció a la diversitat
  • Més motivació i aprofundiment en l’estudi
  • Millor ensenyament-aprenentatge
  • Més interacció entre alumnes i professors
  • Més vinculació amb el món real
  • Més preparació per afrontar els reptes formatius del futur