COMPOSICIÓ EN ELS CENTRES PÚBLICS
- El consell escolar d’un centre públic està integrat per:
- El director o directora, que el presideix.
- El cap o la cap d’estudis.
- Un o una representant de l’ajuntament de la localitat on es troba situat el centre.
- Els i les representants del professorat s’elegeixen pel claustre.
- Els i les representants de l’alumnat i dels pares i mares o tutors, elegits respectivament per ells i entre ells.
- Un o una representant del personal d’administració i serveis, elegit per i entre aquest personal.
- En els centres específics d’educació especial i en els que tinguin unitats d’educació especial també és membre del consell escolar un o una representant del personal d’atenció educativa. La representació d’aquest personal no té la consideració de representació del professorat als efectes de determinar la composició del consell escolar.
- El secretari o la secretària del centre no és membre del consell escolar, però hi assisteix amb veu i sense vot i exerceix la secretaria del consell.
- El nombre de representants del professorat no pot ser inferior a un terç del total de membres del consell, elegits pel claustre i en representació d’aquest.
- El nombre de representants de l’alumnat i pares i mares o tutors, en conjunt, no pot ser inferior a un terç del total de persones membres del consell. Una de les persones representants dels progenitors la designa l’associació de pares i mares més representativa del centre.
- Cada centre determina la composició del consell escolar que queda recollida a les seves normes d’organització i funcionament, d’acord amb el que s’estableix en el Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius i la resta de legislació vigent.
- En els centres de nova creació, el director o directora ha d’ajustar la composició del consell escolar respectant el que estableixen els apartats 3 i 4. En els centres incomplets, quan el nombre de professorat no permeti assolir el que preveu l’apartat 3, les normes d’organització i funcionament han d’establir que, en tot cas, hi hagi el mateix nombre de representants del professorat i de representants de l’alumnat i pares i mares en conjunt.
- En els centres que imparteixen exclusivament ensenyaments que duen a l’obtenció de títols acadèmics que equivalen a títols universitaris, en les escoles oficials d’idiomes, en les escoles d’art, en els centres que imparteixen ensenyaments de règim especial d’esports i en els altres centres que imparteixen ensenyaments exclusivament a alumnes majors de divuit anys, no hi ha representació dels pares i mares dels i de les alumnes.En els centres específics d’educació especial i en els que tenen unitats d’educació especial hi ha d’haver una persona representant del personal d’atenció educativa.En els centres que imparteixen cicles formatius de dues o més famílies professionals, o en els centres en què almenys el 25% de l’alumnat cursa ensenyaments de formació professional o d’arts plàstiques i disseny, ensenyaments de grau mitjà de música o de dansa o ensenyaments artístics superiors, es pot incorporar a les sessions del consell escolar una persona proposada per les institucions empresarials o laborals presents en l’àmbit d’acció del centre, amb veu i sense vot.
- El centre no pot modificar la configuració del consell escolar dins dels tres cursos acadèmics següents a aquell en què és determinada. L’aprovació d’una modificació en la composició del consell escolar no entrarà en vigor fins al primer procés electoral que es dugui a terme després que s’hagi aprovat.Un cop constituït, el consell escolar del centre ha de designar una persona que impulsi mesures educatives de foment de la igualtat real i efectiva entre homes i dones.
FUNCIONS
Corresponen al consell escolar les funcions següents:
- Participar en l’aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions. El consell escolar ha de ser consultat pel director de manera preceptiva per valorar la proposta del projecte educatiu i manifestar el seu suport amb una majoria de les tres cinquenes parts dels membres.
- Participar en l’aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre. El consell escolar ha de ser consultat de manera preceptiva per valorar cada una de les propostes i manifestar el seu suport per majoria simple dels membres.
- Avaluar l’aplicació del projecte educatiu i de les seves modificacions així com de la resta de documents de gestió del centre.
- Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.
- Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
- Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
- Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
- Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
- Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
- Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
- Qualsevol altre que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.
FUNCIONAMENT
- El consell escolar ha d’aprovar les seves normes de funcionament. En allò que no estigui previst s’han d’aplicar les normes reguladores dels òrgans col·legiats de l’Administració de la Generalitat.
- El consell escolar del centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre i sempre que el convoca el director o directora del centre o ho sol·licita al menys un terç de les seves persones membres. A més, s’ha de fer una reunió a principi de curs i una altra a la seva finalització.
- El consell escolar actua normalment en ple. Es poden constituir comissions específiques d’estudi i informació, a les quals, en tot cas, s’hi ha d’incorporar la direcció del centre, o en la seva representació, un altre òrgan unipersonal de direcció, un professor o professora, i un alumne o alumna o un representant o una representant de les mares i els pares. Els centres de titularitat pública, a més, hi ha d’haver preceptivament una comissió econòmica que supervisa la gestió econòmica del centre.
CONSELL ESCOLAR ESCOLA ESPAI-3 CURS 2016-17
ÒRGANS UNIPERSONALS | |
Directora | Rosa de la Fuente |
Cap d’Estudis | Francesca Ortega |
Secretària | Mònica Freixes |
SECTOR MESTRES | |
Arantxa Hernández | |
Ana M Cabello | |
Raquel Luquiño | |
Susanna Ros | |
SECTOR FAMÍLIES | |
Mares i pares | Sebastián Curci |
Mares i pares | Patricia Blasco |
Mares i pares | Jorge Díaz |
Mares i pares | Melodi García |
AFA | Nadia Ghazal |
SECTOR PAS | |
Sílvia Díaz | |
REPRESENTANT DE L’AJUNTAMENT | |
Àlex Medrano |
El passat dia 14 de desembre del 2020 va quedar constituit el nou consell escolar.
Es va acordar la formació de les comissions econòmica, de convivència i els representants al consell escolar municipal.
Mònica Freixas
Secretària del consell escolar
ACORDS
CURS 23-24
ACORDS
CURS 21-22