Ambients

Aquest curs els més petits de l’escola  hem engegat un nou projecte, l’aprenentatge per ambients. Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
This free slideshow made with Smilebox

Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.

Dues tardes a la setmana (dimarts i divendres) els nens i nenes de P-4 i  P-5 van a fer ambients. Ells són els qui trien on volen anar el mateix dia al matí. A cada classe hi ha una graella amb els ambients i posen el seu nom. A cada ambient hi ha entre 12/13 infants, així que la ratio és més baixa i els podem atendre d’una manera més individualitzada. Els nens i nenes de P-3 s’incorporaran al segon trimestre.