Noves metodologies a l’escola: Educació Emocional

Aquest any hem plantejat un seguit de projectes com a escola per crear línia d’escola en alguns aspectes i metodologíes concretes. Al llarg dels propers mesos us anirem explicant i detallant els principals, que s’afegeixen a altres projectes ja consolidats a l’escola com l’hort, els projectes com a metodologia de treball, els racons i tallers, entre d’altres.

Un dels projectes que ens hem plantejat per aquest any ha estat crear una línia d’escola per treballar l’educació emocional.

El paper de les emocions i la seva gestió en el dia a dia, és un dels aspectes fonamentals en el dia a dia de l’escola, acollir de bon matí els alumnes, ser sensible al seu estat anímic, ajudar-lo a trobar el seu espai, expressar-se, sentir-se millor, regular els seus sentiments.. son part del dia a dia de totes les escoles del món i dels seus mestres, en el que fins ara es coneixía com a currículum ocult. No s’avaluava no apreixia explicitament en lloc, però sense una bona salut emocional, els aprenentatges de tot tipus es fan molt difícils i créixer i desenvolupar-se com a persona pot ser una tasca realment complicada.

En aquest sentit des de l’escola hem anat mirant iprovant diferents enfocs, materials i recursos. A Educació Infantil des de fa temps es treballen les emocions a través dels contes i les històries, i és una metodologia molt adient i que funciona. A primària, però ,no havíem acabat de trobar la manera de crear una línia d’escola que complimentés i estructurés una part del nostre treball del dia a dia a l’escola amb les emocions.

Aquesta proposta que hem començat, s’engloba sota el nom de “El bosc de Lem”. És un recurs que es treballa els divendres a la tarda, dins l’espai de tutoria, i preten empoderar i fer més competents als nostres alumnes en la gestió i la salut emocional.

Us deixem l’article de presentació del Bosc de Lem

El Bosc de Lem: Totes les sessions d’educació en valors a punt per treballar