images_img_articulos_biblioteca

“La biblioteca escolar és un espai fonamental de comunicació i intercanvi en el qual la lectura, la investigació i la recerca tenen el seu lloc de trobada.

Una biblioteca que formi part del projecte educatiu del centre és un recurs pedagògic de primera magnitud i esdevé així un dels veritables motors de l’escola al voltant del qual gira el desenvolupament curricular, funcionant alhora com a biblioteca tradicional amb materials impresos, com a hemeroteca i com a mediateca amb materials audiovisuals i també en els nous suports.

El model de biblioteca escolar que s’entreveu a les normatives educatives és el d’un centre de recursos per a l’aprenentatge de l’alumnat, que doni suport als mestres i es relacioni amb l’entorn social i cultural de l’escola.

La biblioteca és un element bàsic per ajudar a establir una cultura comunicativa i d’aprenentatge permanent”.

Jaume Centelles

[genericon icon=pinned color=#F89E02] Bloc de la Biblioteca de l’escola, “Biblioteca Joaquim Carbó”.

[genericon icon=pinned color=#F89E02] Bloc Jaume Centelles

El servei de Biblioteca

La biblioteca de l’escola Sant Josep i El Pi, situada en un espai ampli i acollidor, permet sentir i experimentar múltiples sensacions, com un políedre que irradia llum i escalfor per cadascuna de les seves cares. Els nens i les nenes del cicle infantil, les seves mestres i els seus pares i mares l’espremen en diverses ocasions.

Els llibres i documents de la biblioteca poden endur-se a casa durant uns dies. Cada alumne pot agafar en préstec dos llibres durant dues setmanes.

Horari de préstec:

Del 5 d’octubre-7 de juny. Els divendres a les 16:30, en acabar les classes.

“- Mama, quan passi avui, tinc biblioteca?Aquesta és una pregunta que se sent molt sovint a casa nostra. L’Adrià no sabia,com qui diu, els dies de la setmana però ja tenia molt clar dintre del seucaparronet desordenat que sempre arribava un dia que li tocava biblioteca.

Després, un matí, camí de l’escola, em va començar a parlar del Sentadillo, el follet de la biblioteca. Jo, primer vaig pensar que s’ho estava inventant. Però no,existia. I per a l’Adrià era tan real com els altres nens de la classe o com la seva mestra. Per tot això i per la gran il·lusió amb què el nostre fill segueix totes les activitats relacionades amb la biblioteca us agraïm l’oportunitat que ens doneu de sentir com si la vostra « biblioteca màgica» s’hagués instal·lat a casa nostra amb els llibres que podem agafar.”

Jaume Centelles

Berenar i Llibres

La maleta familiar

Els pares i mares teniu uns moments cada any per compartir experiències al voltant de la literatura infantil i les lectures dels vostres fills.

És el que anomenem Berenar i Llibres (anteriorment Café i Llibres): unes tertúlies en les quals es tracten temes relacionats amb la lectura com els àlbums il·lustrats, la narració de contes, les biblioteques de la ciutat, llegir per a què?, les novetats editorials, etc.

L’Escola convoca els pares i les mares a la biblioteca i vetlla per tenir a punt l’espai i crear un ambient cordial i amistós on tothom s’hi senti bé, acollit i respectat.

Alhora s’encarrega de preparar el cafè i l’acompanyament.

Dos mestres, en representació del Claustre, són els encarregats de conduir les sessions, moderar els debats, recollir les informacions aportades i fer les actes de cada sessió. Els pares i les mares, per la seva banda, prenen el compromís de llegir els documents i comentar-los a la següent tertúlia.

Són reunions que serveixen per apuntar camins, per trobar criteris i per debatre llibres, on tothom expressa els seus neguits i les seves idees.

Horari: de 16:30 a 18:00h.

Primera sessió: dijous 15 de novembre.

Periodicitat: 4-5 sessions al llarg del curs. Pendent de confirmar dates.

La maleta viatgera

La maleta familiarEs un altre element que relaciona la biblioteca amb les famílies de l’alumnat de cicle infantil.

Cada grup-classe disposa d’una o dues maletes familiars.

És un servei de préstec molt especial. Normalment contenen una dotzena de llibres, del fons de l’escola, adients per a l’edat dels infants.

Les maletes estan en préstec una setmana, de manera que durant el curs « viatgen» per totes les cases.

La família pren el compromís de congregar-se al voltant de la maleta, obrir-la i descobrir què hi ha al seu interior. La família, quan retorna la maleta, deixa escrites les seves sensacions a una llibreta i aquestes notes ens revelen els interessos de cada infant.