AFA

Imagen AMPA

Associació de Families d’Alumnes [AFA]

Les funcions de l’AFA són l’organització i col·laboració, junt amb el claustre de professors, de les diverses activitats complementàries i extraescolars del centre.

L’Associació està oberta a tots els pares i mares que vulguin participar i col·laborar en totes les activitats i festes que es programen durant el curs. Aquesta col·laboració és, d’una banda econòmica, subvencionant part de les activitats que es duen a terme, i participativa, ja que s’ajuda al centre a realitzar les propostes de cada curs.

La quota de socis és de 22€ família i es paga un cop a l’any. Es cobra al mes de juliol, juntament amb la quota de socialització de llibres de text.

Es imprescindible ser soci de l’AFA per poder participar de la socialització de llibres.

L’AFA, per a una millor gestió de les tasques que té encomanades, s’organitza en comissions. Cada comissió vetlla pel bon funcionament d’alguns aspectes bàsics que afecten a la nostra escola.

Comissions AFA

• Comissió Econòmica: S’encarrega de fer el seguiment de la comptabilitat i tresoreria.
  • Comissió Menjador: Contractació, seguiment i control del servei de menjador i de les activitats a desenvolupar durant el temps lliure del migdia.
  • Comissió Revista: Edita periòdicamente una publicació denominada RAFEGA. És oberta a tothom que vulgui col.laborar i es tracten temes variats relacionats amb l’àmbit escolar.
  • Comissió Festes i Casals: Juntament amb la resta de la comunitat educativa, organitzen diferents actes per promoure la participació al voltant de les celebracions que necesiten la coordinació i participació de tots. Aquesta comissió és també l’encarregada de l’organització del casal d’estiu.
  • Comissió Socialització de llibres: seguiment i la gestió, junt amb l’escola, d’un projecte que incideix en un important estalvi en l’import de compra de llibres, alhora que fa més responsables als nens i nenes de la cura dels llibres i el material de treball.
  • Comissió Activitats Extra-escolars: Contracta i supervisa el servei d’extraescolars, oferint a l’escola activitats més enllà de l’horari lectiu habitual.
  • Comissió Pares Delegats: vehicula la informació entre l’AFA i/o el centre amb les families, emprant com a nexe la figura dels pares delegats. Els pares delegats (dos per cada curs) fan la funció de referents per a la transmissió d’informació. També organitza el casal d’estiu.
  • Comissió de Cooperació: Intenta promoure, dins l’escola, activitats que permetin conèixer altres maneres de relacionar-nos dintre d’una  societat caracteritzada pel consum i la globalització. Els mercats d’intercanvi i la cooperació amb ONGs són els eixos d’actuació principal.Si teniu propostes i ganes de tirar-les endavant podeu contactar directament amb la comissió.
  • Comissió Web: encarregada, juntament amb l’escola, del manteniment i actualitzacions dels continguts de la web del centre.

Si voleu aportar el vostre granet de sorra, envieu-nos a web@esjep.cat un enllaç, notícia, foto, vídeo, o el que sigui que considereu interessant, adjuntant un petit text descriptiu i, mica en mica, ens encarregarem d’anar publicant-lo.

Vols participar activament a l’AFA?

Vine a les reunions que fem periòdicament. S’anuncien al taulell i, a partir d’ara, també mitjançant aquesta vía. També pots enviar-nos un mail a través del formulari de contacte o directament a l’adreça ampa@esjep.cat.

No cal disposar de molt de temps. Es tracta tant sols d’aportar en la mesura de les possibilitats de cadascú.

Us esperem!!!