Què hi veieu? Què podem fer?

Amb aquestes dues preguntes acompanyades de les imatges, els alumnes de 5è A, van començar el seu projecte.

Què hi veieu?

  • Sembla que és la sala d’informàtica pels ordinadors que hi ha.
  • Hi ha moltes coses que estan en bosses o en capses.
  • Hi ha dos armaris.
  • Era on fèiem informàtica.
  • És a la tercera planta, fem un dibuix del planell a la pissarra. (no hi ha dubtes en la planta on s’ubica la classe).

Es realitza un planell del passadís a la pissarra per tal d’ubicar totes les aules i espais que hi ha, per tal de determinar on està l’aula a la qual presentem les fotos.

Modifiquen una sèrie d’espais que no estaven ben ubicats, la diferència entre una sortida i l’altra (ja que havíem de posar el símbol d’ascensor).

Falten aules que anem afegint.

Arribem tot a l’acord que és l’aula d’informàtica de la planta tres.

També ens fixem en els diferents colors de les parets i ens adonem que cada passadís té un color diferent.

Què podem fer?

Què podem crear?

Què podem millorar?

Què podem modificar?

Moltes coses embolicades, el perquè estan així, bosses de plàstic, d’escombraries… què la volen treure i la volen aprofitar l’aula per alguna altra cosa.

Si volem aprofitar per una altra classe

Primer hauríem de saber si aquests funcionen o no funcionen, si estan avariats o no, o poden estar tapats perquè no s’embrutin.

Què podem fer amb l’aula que hi ha dins?

Una aula de cuina

Una aula de laboratori

Aula de mestres, per fer la tutoria grup d ’escolta’m.

Però com s’hauria d’adequar la sala perquè es pogués convertir en aquests espais?

Si ho volem prestar o llogar caldria veure si el material està bé.

També ens podríem plantejar fer una donació (oferir algun servei que estigui en bon estat i que funcioni) al lloc on el podem donar.

  • Podem contactar amb ells/es
  • Cercar els llocs que ho vulguinPreguntar … a la directora, coordindor/a TIC del centre.
    • Què és el que hi ha?
    • Escriure una llista i fer un llistat, una referència… “inventari” per veure si està tot el material.
    • Caldrà inventari per posar: la quantitat, el producte, la classificació del que hi ha. Diferenciant les pantalles, model, tipus…

Amb tot això, ens cal realitzar un full de ruta, per saber en tot moment, què hem de fer i cap a on anem.

Full de ruta

1.- Realitzar l’inventari

2.- Veure si aquests ordinadors, pantalles funcionen o no funcionen.

3.- si funciona o no i si val la pena arreglar-lo o no (pressupost i antiguitat de la màquina).

4.- Caldria buscar qui és el responsable d’informàtica.

I també, organitzar-nos en grups per avancar i treballar en diferents espais.

Grup 1:  

Organitzem la recerca del que hi ha a l’aula d’informàtica, ordinadors, pantalles, quantitat…

Hem trobat ordinadors sense bateria, altres sense part del teclat… ens ha costat trobar a vegades els models que tenen.

 

Grup 2: Generem un inventari a la sala d’ordinadors, primer pensem en com el fem per després passar-ho a ordinador.

Grup 3: Mostrem el full de ruta en un mapa del recorregut d’aula.

Volem plasmar en un mapa conceptual el recorregut que hem fet fins ara i el que encara ens queda per fer. Per això ens hem de posar d’acord com ens distribuïm la feina, què podem posar i de quina manera ho posarem per tal que tothom estigui assabentat del que passa.

 

Aquestes són les seves primeres petjades en aquest projecte, recordeu: fins i tot el viatge més llarg… comença amb la primera petjada.

 

Per veure com continua, cliqueu per veure el següent post del projecte. Resultat d'imatges de flecha

 

 

 

 

 

 

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>