Dimarts 17 de juliol: El Fanaler

Avui hem començat el dia de la millor manera que sabem: fent els jocs de benvinguda…però…hem aprofitat i hem jugat tots els nens i nenes del Casal junts, dels més petits fins als més grans! Per fer-ho hem començat jugant unes partides al Pica Paret per parelles i mica en mica l’hem anat complicant, on les parelles havien de fer veure que eren animals ferotges, animals carinyosos, estàtues, etc. i com ens hem quedat amb ganes fer algun altre joc, hem decidit fer una macro partida a l’Aranya!

De tant córrer amunt i avall, ens ha agafat gana, per tant, era un bon moment per anar a esmorzar i esperar a veure qui ens venia a veure. Així que tant bon punt ha començat a sonar la cançó del Casal, hem anat a agafar un bon lloc amb els dits creuats que vingués el Petit Príncep, però en el seu lloc ha vingut un personatge ben estrany: duia una túnica blava, una llarga barba blanca i una curiosa capa… Ell ens ha explicat que era l’Eustaqui, el fanaler!

L’Eustaqui ens ha explicat que té una funció molt important, ja que és l’encarregat d’encendre i apagar l’únic fanal que hi ha en el seu asteroide i que la llum del seu fanal guia a molts navegants en les nits fosques, però que d’un dia per l’altre, el fanal ha desaparegut. Tots ens hem quedat molt preocupats, ja que ahir l’Aviador (que es diu “Antoniu“) trobava a faltar la llum d’aquest asteroide. Les nenes i nens del Casal li hem explicat que podia ser que l’Home de Negocis s’hagués endut el seu fanal, tot i que segons el Petit Príncep, està ben adormit. El Fanaler també ens ha explicat que el seu fanal és molt especial, ja que a dins hi té unes cuques de llum que fan una llum molt potent. Com que no sabíem ben bé com ajudar-lo, les nenes i nens de P4 s’han ofert a fer unes cuques de llum per al nostre nou amic. Per la seva banda, els mitjans i grans s’han ofert a fer uns petits fanals, a veure si entre tots junts aconseguim donar-li un cop de mà! L’Eustaqui s’ha posat tant content que ha ensenyat uns quants jocs d’aigua pels nens i nenes de P3 i P5 que no han dubtat ni un segon a posar-los en pràctica.

Pel matí el grup de Mitjans i Grans i els de p4 han pujat cap al menjador a fer un petit Taller, per la seva banda, els de P3 i P5 han aprofitat per posar en pràctica els jocs d’aigua que els hi ha ensenyat l’Eustaqui i els hi han agradat molt!

Per la tarda, hem ajuntat tots els grups, ja que hem començat una Super Gimcana a través de la qual aconseguirem unes peces que seran molt importants, tant per l’Antoniu com per l’Eustaqui!

Ens veiem demà amb més aventures i penseu que demà marxem d’excursió i a les 9’30 agafem l’autocar cap a la Granja! (potser ens trobem alguna cuca de llum i tot!)

P.S. Si algunes mares o pares heu passat pel carrer de l’Escola aquest matí, haureu pogut veure que teníem un equip de TV3 i és que han vingut a gravar unes seqüències de la sèrie “Com si fos ahir”, on apareixerà la porta de l’Escola que l’han convertida, per un dia, en una Mútua!