Els deures de l’escola arriben a casa

Ahir va tenir lloc la xerrada sobre com ajudar els nostres fills en les seves tasques escolars quan arriben a casa.
Normalment els alumnes de cicle mig i de cicle superior porten feina d’escola per fer a casa.
Què hem de fer els pares i mares per poder ajudar-los?
La Núria Puigcerver, psicòloga ens va apuntar unes pautes que hem de seguir per poder fer que els deures els resultin útils, agradables i enriquidors.

Hem de preguntar els nens si han de fer alguna cosa per l’escola
Els podem ajudar, però no fer la seva feina
No hem de posar deures com a càstig
Els deures serveixen perquè els nens es concentrin i aprenguin disciplina d’estudi.
Serveixen també per consolidar els coneixements apresos a la classe.
No s’han de fer els deures amb la tele o amb soroll
Si pot ser han de tenir un espai tranquil on fer els deures, amb tot el material necessari a l’abast.
Hem de tenir una relació fluïda entre família i mestres pel propi interès dels nostres fills.