Marató energètica engegada!

Com ja us hem anat explicant al butlletí, l’escola aquest curs participa de la Marató energètica  emmarcada dins el projecte de reducció d’emissions i d’eficiència energètica de l’ajuntament de Sant Cugat.

L’objectiu de la Marató és reduir el consum energètic i donar aquest estalvi fet durant el mes de febrer, a projectes de pobresa energètica.

Des de l’escola pensem que aquesta marató més enllà de l’estalvi puntual que fem per participar a la marató, cal que ens faci ser conscients del malbaratament que fem de l’energia que utilitzem a l’escola (aigua, llum i calefacció). La setmana passada vam fer una diagnosi fent un seguiment de les temperatures de les aules, mirant quan i com gastem aigua i fent medicions de lumens a les aules.

Avui els delegats de cada grup de primària ens trobem perquè, una vegada hem vist que hi ha moments en què a les aules fa molta calor i hem d’obrir finestres, moments en què quan ens rentem les mans tenim aigua rajant que es malgasta i no necessitem o moments en què els llums estan oberts quan potser no és necessari, entre d’altres coses, siguem capaços de prendre decisions de millora de l’eficiència energètica.

En aquesta trobada estem valorant d’on surt l’energia, quines actuacions podem fer per evitar malbaratar-la i estem prenent acords d’escola que portarem a les nostres aules per tirar endavant algunes accions que han sortit dels alumnes com: veure amb gots/ampolles, no jugar amb l’aigua quan ens rentem les mans, baixar la calefacció quan fa calor (regulant horaris de la caldera) o fent que algú sigui encarregat d’apagar els llums quan sortim, tancar les portes quan anem a pati, etc.

El que volem és que aquestes decisions, més enllà del marc de la marató, ens serveixin a tots per fer una escola més eficient i un planeta més sostenible!. Els infants de l’escola han detectat situacions de malbaratament i ells busquen solucions, per tant… esperem que aquests canvis siguin permanents, durables i prou significatius per esdevenir actituds tant a l’escola com a casa!.

Comptem amb la vostra col·laboració i suport per explicar i parlar d’energies, per parlar d’estalvi, per mostrar interès sobre el que fem… i quan tinguem l’exposició feta al final de la marató, per venir-la a veure amb els vostres fills i filles!.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *